4xs Forum
4xs Forum
Home | Profile | Active Topics | Members | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

All Forums
 Recensies
 Boeken
 Goddelijk Gemis (God-shaped-hole)
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Topic  

Henri
Administrator

Netherlands
915 Posts

Posted - 12 Sep 2005 :  16:43:04  Show Profile  Visit Henri's Homepage  Reply with Quote
Schrijfster : Tiffanie DeBartolo
ISBN 90-6305-090-9

Link met meer informatie
http://winkel.bruna.nl/Auteurs_op_Alfabet/D/DeBartolo,044_T,046/9063050909.htm

Beatrice, 'Trixie', geeft gehoor aan een impuls en reageert op een contactadvertentie. Zo ontmoet ze Jacob Grace, een charmante en gepassioneerde jonge schrijver, Trixie en Jacob beginnen een stormachtige en emotioneel zeer heftige relatie, die belangrijker voor hen is dan wat ook ter wereld. Nadat ze alle obstakels op hun pad hebben omzeild, lijkt niets een gelukkige toekomst meer in de weg te staan. Maar het lot beslist anders... Goddelijk gemis is realistisch, grappig en ontroerend. De ultieme love story anno nu.

Mijn mening:

Ik heb dit boek in Samos met veel plezier gelezen. Ik kan me goed in personages vinden en ik werd echt wel in Trixie's wereld meegezogen. Het is geen actieboek maar ik zou het ook niet typisch beschrijven als een vrouwenboek. Vooral de beschrijving van de "God-shaped-hole" vind ik brilliant gevonden en de dingen die gebeuren zijn niet ver gezocht. Ook op "kritische" potjes past een dekseltje. Wat steeds als een donkere wolk boven het verhaal blijft hangen is de voorspelling van de waarzegster.

Wat mij ook erg aansprak is de rol die vaders in een leven kunnen spelen. Vooral de dingen die een vader niet doet of is, blijkt op de personages van grote invloed. Ik vond dat thema wel erg mooi (hoewel soms een tikkeltje overdreven)

Dit en de voorspelling van de waarzegster geeft echt het effect van een drama. De (anti) climax aan het eind had voor mij wat heftiger gekund, niettemin raad ik het boek aan.

Mijn cijfer: 7,5.

Henri
~~~~
"You can either agree with me or be wrong."

Kristen Elise
  Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To: