4xs Forum
4xs Forum
Home | Profile | Active Topics | Members | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

All Forums
 Algemeen 4xs
 Dagboek
 Op Samos
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Topic  

Henri
Administrator

Netherlands
915 Posts

Posted - 14 Sep 2005 :  21:43:19  Show Profile  Visit Henri's Homepage  Reply with Quote
Geen verheven titel, gewoon een feit. Vanmiddag zijn we terug gekomen van 12 dagen Samos en het was lekker. Elke dag mooi weer, de ene dag rijden met de gehuurde auto, de andere dag gewoon relaxen aan het “strand”. We zaten in Pythagorio en dat zou erg touristisch zijn. Dat moet je wel in relatie met het tourisme op Samos als geheel zien, het viel namelijk erg mee. Pyt(hagorio) is een klein pitoresq dorpje met in de winter misschien tweeduizend inwoners. Op Griekse eilanden kan het nogal waaien, maar Pyt ligt net uit de wind op af en toe een vlaag na. Toen we aankwamen was het ruim dertig graden en heel erg licht. We waren s’ nachts al van huis vertrokken en eigenlijk vooral erg moe. De eerste dag van de vakantie krijg ik altijd nog een tsunami te verwerken en al vroeg ging die avond bij mij het ligt uit. De volgende dag was ik al helemaal hersteld en verbaasde me over hoe snel iets vetrouwd voelt. Toen we voor het eerst door het dorp liepen en kennis maakte met ons appartement voor de vakantie was ik wat teleurgesteld. Het appartement was vrij klein en eigenlijk bij mensen thuis. Er was geen raam alleen de deuren naar het balkon en ook weinig doorstroming van lucht om af te koelen. De koelkast maakte herrie en de bedden waren hard. Ook toen we door het dorpje liepen sprak het me allemaal niet erg aan en viel het me wat tegen. Maar een dag later was het al heel anders. We hadden ’s avonds op het strand gegeten nog geen meter vanaf de waterlijn. Grieken op de eilanden zijn een prettig volk, heel relaxed en gemeend vriendelijk. ’s Avonds door de haven lopen was best gezellig en de supermarkt was tot twaalf uur ’s nachts open. Daarnaast waren de prijzen heel redelijk. Een volledig maaltijd kost tussen de 7 en 10 euro. Grappig detail: De goede restaurants hadden dezelfde prijs als de veredelde snack-barren.

De eerste dagen hadden we de neiging om naar de after-sun in slaap te vallen. Maar als we daaruit wakker werden hadden we eigenlijk geen zin meer om te eten. Dat hebben we dus snel gelaten. Omdat er niet echt dansmogelijkheden, lagen we dan uiteindelijk toch niet zo laat op bed.

Al snel hadden we een goed ritme te pakken.

Toen ik in restaurant Kreta werkte in Voorburg hadden we een fles wijn van zo’n zeventig gulden, een Calliga Rubis. Dat is een hele mooie fles die heel makkelijk in de hand ligt en a-symetrisch is. Ik vind die wijn super en had wel eens een glaasje gedronken. De wijn is het best tussen de 3 en de vijf jaar. Op Samos lag hij gewoon in de supermarkt voor vijf euro en toen we dat zagen hebben we het als onze huiswijn tot ons genomen. Als we van het strand kwamen dronken we meestal bier, maar later dus vooral zo’n lekkere fles wijn. Van het Griekse eten vind ik vooral de salades en hapjes erg lekker en de groenten smaken daar zoveel beter dan hier. Soms namen we dan wat olijfjes, tzaziki, brood en feta mee om te borrelen (zie ook één van de foto’s)

Link naar de foto’s: http://www.4xs.nl/forum/topic.asp?TOPIC_ID=499 (heb nu ook commentaar toegevoegd)

Anways, de vakantie lijkt al weer lang geleden, en dat is jammer. Na één dag riep Cindy al dat ze terug wilde. Ze moest geld overmaken voor de auto die ze had gekocht en dat ging wat minder soepel dan ze had voorgesteld. Ze heeft de auto nu en is apetrots. Met recht, want het is een complete prachtauto voor een bereprijs!

Eén dag op Samos hebben we besteed aan wat een vrouw op het strand met haar zoon noemde “de Efteling”. Een riviertje onsproten uit een bron die je kon aflopen en beklimmen. Al met al best een avontuur en vooral erg mooi. Op foto’s komt dat altijd minder over, dus ik heb de foto’s uitgekozen waarop we zelf ook staan.

Nu is het al weer ruim een week later en Cindy is met vriendinnen uit eten. Ik probeer nog wat inspiratie op te doen om te schrijven, maar dat is hopeloos.

Het werk begint nu eindelijk weer echt op gang te komen. De grote depressie is voorbij en naast dat ik er ook weer zin in heb gaan we nu “upstream”. Ferry gaat volgende week een weekje all-inclusive naar Turkije en heb ik het kantoor voor mezelf alleen. Ferry was net terug van vakantie, maar dat was met de kinderen, en nu probeert ie echt te relaxen.

Zaterdag hebben we nog ge BBQ-t in de regen, maar met het zonnescherm uit was dat prima te doen. Dat was overigens met Raymond, Mika, Clemence en kleine lieve leuke baby Stefan. Mika en Clemence doen het strak volgens de boekjes en dat lijkt z’n vruchten af te werpen. Dan vraag ik mezelf direct af; zijn dat genen of is dat toch opvoeding, regelmaat en consequent zijn?

Het is bijna een maand geleden dat ik een dagboek item heb gemaakt en nu dus de hoogste tijd om te publiceren….

Henri
~~~~
"You can either agree with me or be wrong."

Kristen Elise
  Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To: