4xs Forum
4xs Forum
Home | Profile | Active Topics | Members | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

All Forums
 Algemeen 4xs
 Dagboek
 Season's end
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Topic  

Henri
Administrator

Netherlands
915 Posts

Posted - 26 Sep 2005 :  17:40:32  Show Profile  Visit Henri's Homepage  Reply with Quote
Een geniale band met een geniale zanger maakte eerst het nummer “Kayleigh”, dat werd gezongen door Fish en de band heette Marillion. Later ging Fish solo door en kreeg Marillion een nieuwe zanger die totaal anders was dan Fish, met dus hele andere muziek. Hun eerste album was volgens mij “Season’s End”, en naast dat dat een mooi album is, is het een term die ik vaak in mijn hoofd heb als alles anders wordt.

Ik denk wel eens in “vette jaren” en “magere jaren”, het kantel punt is voor mij een Season’s End. Maar ook veel boeken hebben een Season’s End. Denk maar eens aan The Shining van Stephen King. De hoofdrol speler is hard bezig zijn verstand te verliezen, maar heel even is er dat moment waarop het nog goed kan komen, waarop hij nog even lief is voor zijn vrouw, en dat is dan net voordat de slotfase begint en alle hoop vervliegt.

De overgang van Zomer naar Herfst is voor mij altijd een Season’s End, en dat is zo ongeveer nu. Het is nog net lekker buiten (of het was nog lekker gisteren), maar de zomer is dan definitief over en dan komt de hersft die overloopt in een onvoorkombare winter. Een leven heeft ook echt die seizoenen. En hoewel Herfst de weg is op weg naar de kou het einde en de winter, hou ik van de herfst.

Als de bladeren goud kleuren en de laatste warmte van de zon er nog voor zorgt dat je je jas een stukje open kan doen, dan voel ik het meest. Ook ruikt de herfst heel lekker. Ik sta altijd dichter bij m’n gevoel in de herfst.

Nou goed. Dat was melancholie met een vleugje nostalgie. Nostalgie had ik vandaag ook op m’n werk. Ik kreeg een pop-up van MSN dat iemand wilde dat ik hem/haar toevoegde aan mijn contacten lijst. Dat doe ik altijd braaf en als het niet iemand is die ik ken, delete ik deze gewoon. Nadat ik de contact had toegevoegd zie je pas een profielnaam, die was “Gaby”.

Gaby (nu een getrouwde moeder van drie kinderen) leerde ik kennen op vakantie in Tunesie toen ik 18 was. Het was net uit met Rowena, en ik was ook net bezig mezelf te ontdekken en het ontdekken van psychologische literatuur (Griekse filosofie en Wayne Dyer). Na de vakantie heb ik nog een paar dagen bij haar gelogeerd en daarna is het eigenlijk verwaterd, wellicht omdat ik er niet aan toe was, of omdat ik na een lange relatie me nog niet wilde binden. Met motorweekend reden we door Gulpen en toen keek ik nog of dat winkeltje nog bestond waar ze toen werkte en die van haar zus was. Dat was niet zo, en vandaag leerde ik dat die zus nog steeds een winkeltje had alleen in een ander pand. We hebben even ge-msn’t en het is altijd leuk om te zien wat er met mensen in je verleden is gebeurd, welke keuzen ze hebben gemaakt en hoe gelukkig ze zijn. Vooral dat laatste vind ik belangrijk en maakt me altijd blij. Gaby gaf haar leven een 8 en dat is ruim boven gemiddeld lijkt me zo.

Ferry is een weekje in Turkije geweest en vandaag was hij weer aan het werk. Ff bijpraten natuurlijk en erg veel werk heb ik nog niet gedaan. Toch begint dat ook wel te groeien.Vorige week heb ik echt mijn stinkende best gedaan en het gevolg is dat mijn rechteroog weer af en toe trilt. Dat had ik een jaar geleden ook, maar verdwijnt weer als ik een paar dagen relax. Het is in ieder geval een signaal dat ik me druk gemaakt heb.

Vrijdagavond zijn we trouwens voor het eerst sinds lange lange tijd weer uit geweest. In Rotterdam waar we nu ook de nieuwe vriendin van Marc hebben ontmoet. Een pittige dame die je er makkelijk bij kunt hebben. Eerst in de Break Away, daarna via Stadhouder plein gekeken naar de Get Back. Die was te druk en zodoende zijn we in de Ierse pub beland. De eerste keer uit met Cindy zijn we daar ook geweest, en ook nu was het erg gezellig. Perfecte Live muziek van wat oude mannen, en een prima sfeer waarin iedereen lol heeft met elkaar. Zaterdag hebben het oude autootje van Cindy verkocht. Alles afgerond, wilde ze wegrijden, startte die niet!! Bleek dat ze hem verzopen had, maar was toch even schrikken (voor Cindy, that is). In de avond naar John en Mariska geweest. Die hebben een prachtbaby Nina. Op de kraamvisite waren ze nogal overdonderd wat hun was overkomen (het was geen makkelijke bevalling), maar het was stoer om te zien dat ze geen babyfoon in de huiskamer hadden aanstaan. “Als ze huilt dan horen we dat zo ook wel.”. Ik hoop dat ik ook zo relaxed daarin ben, en kon het waarderen. Ook waren ze niet moe te krijgen want we gingen pas laat naar huis. Zondag was het nog steeds aardig weer en zijn we naar Leiden gefietst (en met een omweg terug). Daar waren de winkels open en hebben we rond gewandeld en een Duveltje op een terras gedronken. ’s Avonds een filmpje gekeken, maar ’s nachts nog wat onrustig geslapen.

Marcella had de avond daarvoor gebeld met de mededeling dat haar vriend Patrick zijn bovenarm gebroken had met voetballen. Op zich al vreselijk (pijnlijk), maar ze zouden deze week op vakantie gaan naar Mexico, en dat gaat nu ook niet door (hij wordt als het goed is vandaag geopereerd). Zoiets trek ik me altijd best wel aan, en ik denk Cindy ook wel die stond om zes uur al naast haar bed.

De laatste week heb ik veel meningen gehad, die wil ik best delen, maar nu ik hier zo zit, komt het niet uit m’n vingers. Een andere keer dan maar. Cindy is naar de kapper vanavond, en ik doe nog wat werk. Eerst maar eens geld verdienen voordat ik boeken ga schrijven.

Zaterdag hadden we ook nog gegekeken naar een bed. Twee matrassen met daaronder een boxspring en verders niets…. 2200 euro!! Mijn god! Aan de andere kant ben ik ook weer bang om een “beter bed” te kopen. Alle waar naar z’n geld en volgens mij krijg je daar overal de goedkope versie van. Voorlopig spaar ik suf om op nul te komen. Er komen nog genoeg uitgaven aan. Het wordt en project dat niet morgen af hoeft.

Henri, signing off…

Henri
~~~~
"You can either agree with me or be wrong."

Kristen Elise
  Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To: