4xs Forum
4xs Forum
Home | Profile | Active Topics | Members | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

All Forums
 Speciaal
 Opinie
 De plaatjes in de Deense krant
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Topic  

Henri
Administrator

Netherlands
915 Posts

Posted - 02 Feb 2006 :  07:56:29  Show Profile  Visit Henri's Homepage  Reply with Quote
http://www.geertwilders.nl/index.php?option=com_content&task=view&id=381&Itemid=74

Er is grote ophef ontstaan in de arabische wereld over de plaatjes waarop volgens de krant Mohammed, volgens mij gewoon iemand uit de arabische wereld gezien de klederdracht staan die grappig een punt proberen duidelijk te maken. Sommige plaatjes vind ik inderdaad niet grappig, andere geven wel op humoristische manier een beeld weer wat we soms van moslims hebben. Vooral die leider die zijn onderdanen tegenhoud met de tekst "rustig maar! Het is gewoon een Deense plaatjestekenaar" vind ik wel treffend aangezien het precies is wat er gebeurd. Er worden vlaggen verbrand bedreigingen etc. Als we net zo zouden reageren als die mensen die vlaggen verbranden, en wij arabische vlaggen verbranden, dan is het ineens discriminatie. Overigens moet ik niet aan denken dat er vlaggen verbrand worden onder het roepen van haatdragende teksten, doe mij die cartoons maar. En daar zit voor een deel de crux. Het is vooral een cultuurverschil. Nederlanders nemen hun cultuur niet zo serieus gezien de satire op TV over ons zelf. De cultuur van de Islam is in de regel wel serieus, zo blijkt. Aan de andere kant, fanatieke christenen zijn ook erg serieus.

Ik ben geen Wilders fan, maar ik zou het inderdaad een kwalijke zaak vinden als niets ineens meer mag omdat het beledigend kan zijn en omdat de beledigde zo geweldadig zijn moeten we ons daar maar in schikken. En daar lijkt het wel naar toe te gaan. Nu moet ik toegeven dat het ook moed vereisd om zulke cartoons te plaatsen en daar achter te gaan staan. Aan de andere kant vind ik provoceren (je weet immers de reactie) ook niet handig. In een boek wat ik onlangs gelezen heb over Megatrends staat dat we inderdaad op een belangrijke beslissing staan, om als Europa of westerse wereld meer moslim te worden (en dan wordt bedoeld de goede kant van het moslim zijn), of een duidelijke scheuring van twee werelden. Ik geloof denk ik dat de eerste variant een stuk vredelievender is, maar aan de andere kant veel mensen angst inboezemt. De tijd zal het leren....

Henri

~~~~
Leven is alles en het enige wat je écht hebt. Dat inzicht plaatst de rest in perspectief. Zelfs het leven wat je geeft is niet van jou, maar bij jou.
  Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To: