4xs Forum
4xs Forum
Home | Profile | Active Topics | Members | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

All Forums
 Algemeen 4xs
 Leon
 21 Februari 2006: Echo III en kinderkamer
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Topic  

Henri
Administrator

Netherlands
915 Posts

Posted - 22 Feb 2006 :  20:24:31  Show Profile  Visit Henri's Homepage  Reply with Quote
Vandaag zijn we wederom in het ziekenhuis geweest voor de twintig weken echo. Ik heb gevraagd of ik mocht filmen en dat was geen probleem. Ik heb een Sony Handycam gekocht en heb al wat korte filmpjes gemaakt en op DVD gezet.

Dat een echo “All about expectations” is, bleek wel. Ik kwam opgewekt en blij naar buiten, Cindy was wat teleurgesteld. De echoloog liet weinig overzicht zien en werkte vooral een lijst af met meetpunten. Alles was goed, en dat is het nieuws waar ik voor ging, alleen kon er geen goede doorsnede van het hartje gemaakt worden, daar moet Cindy voor terug. Cindy had het meer als een happening gezien. Weer kijken of alles goed was en wellicht wat mooie posities om zelf te zien dat alles goed zit. Tuurlijk, de eerste echo was eigenlijk veel duidelijker. Nu was het al zo groot dat je eigenlijk geen goed overzicht had. Wel vond ik het prachtig om de ruggewerveltjes te zien en hoe hij opgevouwen in de baarmoeder zat. De maten wezen op 20 weken en een dag, wat dus zo goed als klopt met de werkelijkheid. Gezien de meeste kinderen toch wel een week later worden geboren dan uitgerekend zal het dus allemaal rond de 20e Juli gaan gebeuren… Hoop ik.
Het was in ieder geval een goed gevoel om te horen dat het goed zat, en ik besteed heel wat tijd met te dagdromen hoe het zal zijn. En ik besef nu meer dan hiervoor dat mijn leven zal veranderen, dat we nooit meer met z’n tweeen zullen zijn, en of het me zal lukken om ons kind op te voeden zoals ik me voorgenomen heb. En of ik consequent zal zijn en de verleidingen kan weerstaan om “Ja” te zeggen op alles wat hij vraagt en wilt. En of ie de dingen leuk vind die ik leuk vind, of zich er juist tegenaf zet.

Dit weekend zijn we op pad geweest voor de kinderkamer. Levertijden kunnen nogal tegenvallen en we hadden wat gezien bij de Ikea, maar dat viel achteraf toch weer een beetje tegen. Ondanks dat het ledikantje erg stevig was, deed de commode gammel aan. Cindy had al flink zitten zoeken op het internet, maar ons eerste keus konden we gewoon niet betalen. Dat kwam zomaar op 2100 euro netto. Da’s best veel voor een stuk hout. Zaterdag heb ik haar ouders geholpen met sjouwen en daarna hadden we een route uitgestippeld tot Amsterdam. In roelofarendsveen hadden we bij binnenkomst een prachtige box gezien die wilde hebben omdat deze ongelofelijk was afgeprijsd. Hij paste in de auto, maar aan het eind hebben we toch maar gekozen voor een simpele box, die ander was domweg te groot en te dominant voor onze huiskamer.

In Amsterdam was een winkel die een heel betaalbare kinderkamer had die op de foto ons erg aansprak, de winkel was de baby-concurrent en lag wat achteraf in een industrie terrein waar ik eerder al gewerkt had. Het kaartje van de site begreep ik niet, maar omdat ik het adres kende kon ik er zo heen rijden. Toen we daar aankwamen leek het op een magazijn en was het dicht. Ik was al bang dat Cindy boos op me zou worden omdat ik het verkeerde adres had gebruikt, maar na 118 gebeld te hebben kreeg ik een vrouw aan de lijn die doodleuk vertelde “dat het zo rustig was, dat ze maar wat bestellingen ging rondbrengen.”. Dat soort (kleine) winkels geloof ik dus niet in, en Cindy had meteen stoom uit haar oren. Ze kan dan heel snel heel chagarijnig worden en op de weg terug stelde ik voor om toch nog even langs Baby-Park in Gouda te rijden. We waren daar eerder geweest maar konden toen niets leuks vinden. Het verschil was nu wel dat we wisten wat we wilden en dan dus met een ander blik zouden kijken. De eerste keer was ook echt de eerste keer dat we uberhaupt keken en toen was ik al ontmoedigd door het idioot groot aanbod aan kinderwagens.

We kwam daar om half vijf aan en vonden dat er toch meer kamertjes waren dan we in onze herinnering hadden. Helaas waren de kamertjes die we allebei mooi vonden meteen weer te duur. Toen Cindy dacht dat we er doorheen waren zei ik dat ik dacht dat er aan het eind nog een paar kamertjes stonden (het bestaat uit een aantal hallen). Dat bleek zo te zijn en ineens hoorde we engelen zingen op de achtergrond en stond ie daar: Onze Babykamer! Robuust, wat we zochten en het bleek ook nog eens een afgeprijsde “actiemodel” te zijn, 800 euro korting. Nu moet ik wel zeggen dat ik alles van kortingen weet door mijn keukenverkoop ervaring, maar het was mooi zoals we het wilde voor een prijs zoals we het wilde.

Hier zijn de foto’s (gemaakt met mijn telefoon een Nokia 6600 en daardoor beetje simpel):

Henri

~~~~
There's no place like 127.0.0.1
  Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To: