4xs Forum
4xs Forum
Home | Profile | Active Topics | Members | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

All Forums
 Algemeen 4xs
 Dagboek
 Leon Volente
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Topic  

Henri
Administrator

Netherlands
915 Posts

Posted - 18 Aug 2006 :  11:51:43  Show Profile  Visit Henri's Homepage  Reply with Quote
Je kent de uitspraak wel “Deo volente” ; “Zoals God het wil”, welnu wij zijn wat lokaler en gebruiken bijvoorbeeld bij afspreken bij anderen mensen “Leon Volente”, ofwel “Als Leon het wil”.

Ik kreeg wat commentaar over mijn vorige stukje, en we zijn nu een maand verder (en wijzer). Leon is geen huilbaby alhoewel hij soms wel even een marathon huilt. Hij heeft goede dagen en minder goede dagen. Het voordeel van een niet goede dag is dat de volgende dag of nacht dan meestal erg goed is. Dan is ie zoet en slaapt ie lekker. Ik wil het niet over zijn huilen meer hebben, het is voor mij een klare zaak. Baby’s huilen en soms kun je er wat aan doen, en soms niet.

Ik voel met tien keer beter dan de eerste twee weken. Naast dat ik overrompeld door de ervaring was, moest ik wennen aan het nieuwe leven en moesten dingen een plaats krijgen. Eén van die dingen is dat ik me heel erg liet leiden door mooie praatjes van anderen over kinderliefde. Mijn ervaring nu is dat liefde moet groeien en dat het onderwerp van je liefde daar ook wat voor moet doen. Elke ervaring met Leon zorgt voor een beetje meer liefde, elke keer wordt het leuker en gebeuren er dingetjes waardoor je ineens een gevoel van liefde voor hem krijgt. Net alsdat ik niet in één keer verliefd was op Cindy, moet mijn liefde voor Leon ook nog groeien. En dat doet het! Elke dag weer. Wie weet wat ik allemaal over een half jaar voel! Ook ben ik steeds trotser op hem. Zijn heldere blik, kracht en temperamentje. Ik denk dat hij snel zich lichamelijke dingen eigen zal maken zoals draaien, kruipen en rechtop zitten. Hij heeft ook vele gezichten en we hebben steeds meer contact met hem. Ik ben niet meer bang voor de toekomst of voor een zware nacht. Als ik eerlijk ben heb ik het gevoel dat ik in mijn handen mag knijpen. Overdag heeft ie nog geen strak ritme, de nachten zijn verders best wel goed. We hebben al één nacht gehad dat hij maar één voeding nodig had, maar het nachtelijk fles geven is geen zware taak omdat hij daarna meestal weer snel in slaap valt.

Dat maakt dat kraamvisite geen last is. Iets waar ik in het begin bang voor was. We doen het rustig aan en ik ben heel blij met alle mooie kado’s die we gehad hebben.

Nu is dit weer een 100% Leon schrijven, maar goed, een dagboek gaat over de dingen die je meemaakt en die staan nu eenmaal in het teken van Leon. In gesprek met andere merk ik gelukkig wel dat ik het over andere dingen dan Leon alleen kan hebben. Iets wat ik heel belangrijk vind. Voordat ik vader was vond ik het nogal irritant dat mensen alleen nog maar over hun kind konden praten. Nu vind ik het al een stuk minder erg, advies is nu welkomer dan dat het voor 18 Juli was. En ik ben dus blij dat ik in gesprek met andere (kraamvisite daargelaten) mensen het ook weer over andere dingen kan hebben.

In heb in mijn leven altijd gezocht daar dingen die mij een speciaal gevoel geven. Reizen, werken in het buitenland, ondernemen, schrijven, enz. Het krijgen van een kind is in dat opzicht een echter kraker!! Je wordt weer gedwongen alles in heroverweging te nemen. Paden van je toekomst krijgen ineens een andere richting, en ook mijn relatie met Cindy wordt nu tegen sterk licht gehouden. Gaten in je relatie tot elkaar komen snel tot uiting omdat je echt op elkaar moet bouwen en eigenlijk gaat dat heel goed. Je hebt allebei je momenten dat je er doorheen zit, maar gelukkig hebben we die momenten niet tegelijkertijd.

CasaSpider reageerde om mijn vorige topic met de tip liedjes zingen. Ik kan niet zingen en geloofde er niet in, maar verdomd! Als ik maar lang genoeg slaap kindje slaap zing, valt ie in slaap. Hij kan zijn ogen domweg niet meer openhouden (of is zo slim om te doen dat ie slaapt, zodat de kwelling stopt!). Heel typisch. Zo krijg je ook de kans om je kind te bestuderen; hoe hij beweegt en hoe het proces “in slaap vallen” werkt. Soms letterlijk. Dan schieten zijn armpjes omhoog alsof ie valt en is ie vervolgens weer wakker.

Ook kan hij geluiden maken als een volwassenen, kreunen tijdens het slapen, of soort van geeuwen met bijpassend geluid.

Het is een wonder hoe snel ik me zoveel beter voel in een paar weken tijd. Is er feitelijk veel veranderd? Nee. De conclusie is dan ook dat heel veel van je gevoel, zienswijze gemoedstoestand zich tussen de oren afspeelt. Daar wordt bepaald hoe je tegen de dingen in je leven aankijkt De realiteit blijft hetzelfde, maar de manier hoe je met de realiteit omgaat bepaald wat je ermee doet.

Van de week ros ik wel weer wat foto’s in het babyboek. Voor nu.... aan het werk!

Henri

~~~~
There's no place like 127.0.0.1
  Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To: