4xs Forum
4xs Forum
Home | Profile | Active Topics | Members | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

All Forums
 Algemeen 4xs
 Dagboek
 Op de fiets III
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Topic  

Henri
Administrator

Netherlands
915 Posts

Posted - 27 May 2007 :  12:49:26  Show Profile  Visit Henri's Homepage  Reply with Quote
De laastste keer toen ik een topic met deze naam schreef ging het over m’n motor. Nu gaat het echt over een fiets. Cindy heeft gisteren een nieuwe fiets gekocht. Binnen een minuut (terwijl ik weken lang al aan het zoeken en vergelijken was). Het is geen moederfiets, maar gewoon een damesfiets. Een moederfiets is gemakkelijk voor het vervoer van kinderen, maar is ook nogal lomp en zwaar. Als je dan bedenkt dat Leon 1 hooguit 2 seizoenen voor zit, daarna achter of zelf fietst terwijl een fiets vijftien jaar mee kan gaan, dan is de keuze ook logisch. We kijken er in ieder geval naar uit om lekker te gaan fietsen, ben beniewd wat Leon ervan vind.

Op het internet zijn fietsen veel goedkoper, maar doordat een fiets zolang meegaat is die 175 euro die je bespaard slechts een kleinigheid, vandaar dat we hem gewoon in de winkel in de buurt gekocht hebben (een Gazelle). We kregen er over een kinderzitje van 70 euro gratis bij en dan is ie afgemonteerd en heb je nog een service beurt te goed. Als er wat is hoef je alleen maar langs te fietsen en hoef je niet zelf te klooien.

Leon logeert bij mijn moeder zodat we wat dingen in het huis kunnen doen, maar ook lekker langzaam op kunnen staan. Cindy stelde voor om bij restaurant Kreta in Voorburg te eten, het restaurant waar ik jaren geleden gewerkt heb. Ik wist niet of het nog steeds gerunt werd door dezelfde familie, dus het was even een gok aangezien ik niet echt van Grieks eten houdt…

Het was een bijzondere avond (en nacht). Ik heb bijna iedereen gezien en ook wat verbazingen verwerkt. De oudste dochter van Sakis en Marion –Maria- heb ik voor het laatst gezien toen die nog klein was en door het restaurant heen rende. Nu werkt ze er zelf en is het een vrouw geworden! Ook zijn twee andere kinderen zijn plaatjes waar je trots op mag zijn! Cindy vond het gelukkig ook leuk en uiteindelijk waren we na twaalven pas thuis. Je haalt toch een hoop herinneringen op en dat werkte dus ’s nachts door in mijn dromen. Als je dan wakker wordt is dat een hele vreemde gewaarwording die dan de hele ochtend nog bij je blijft. Wel leuk om te zien dat het zo goed met ze gaat!

Begin mei heb ik nog gereden op het circuit van Zolder. Weer een hele ervaring. De baan was een redelijk deel van de dag nat en dat merk je meteen. Blokkerende voorremmen, samentrokken billen en kromme tenen. Het was best heftig. Veel ongelukken gezien en zelfs een motor die wel 100 meter over het asfalt gleedt voordat die in de grindbak belandde. Dat zijn geen grappen! Niettemin weer een mooie ervaring en later in het jaar willen we nog een keer, misschien op zandvoort deze keer.

Ik zal het proberen niet over Leon en werk hebben .

Nog een paar weken dan zijn we op vakantie naar Frankrijk. Heel benieuwd hoe dat gaat, voor het eerste met z’n drieen. Ben er wel aan toe, de laatste maanden waren toch niet de gemakkelijkste. Ben wel blij dat ik weer veel tijd in leren steek. Bewust met commercie en presenteren, maar ook wat technische verdieping. Daar zit ik nog wel een beetje in spagaat. Want als ik verder wil groeien is het niet realistisch dat ik nog de diepte in moet qua techniek en zal ik juist meer ondernemer moeten worden. We krijgen nu ook weer WBSO subsidie voor het onderzoek dat we doen. Die is hard nodig, want investeren gaat ten koste van winst maken op de korte termijn.

Door Hyves is Cindy zelfs actief geworden op het internet. Hulde, want dat vind ik echt leuk dat ze er wat meer mee doet. Ik loop te zeiken op Hyves, maar ben blij dat het er is...

Henri

~~~~
There's no place like 127.0.0.1
  Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To: