4xs Forum
4xs Forum
Home | Profile | Active Topics | Members | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

All Forums
 Algemeen 4xs
 Dagboek
 Lekker bezig
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Topic  

Henri
Administrator

Netherlands
915 Posts

Posted - 08 Aug 2007 :  16:42:31  Show Profile  Visit Henri's Homepage  Reply with Quote
Gewoon de tijd niet gehad om te schrijven de laatste tijd. Voor het dagboek althans, op andere gebieden schrijf ik me gek en zelfs in de avonden werk ik regelmatig aan een eigen projectje. De eerste resultaten zal ik over een maand laten zien aangezien hetgeen ik aan het maken ben voor iedereen te gebruiken is.

Leon loopt nog niet los, maar wel veel en vaak. Hij heeft energie alsof er geen morgen bestaat en hij is ook behoorlijk intensief. Dat gaat twee kanten op; de hele leuke kant (Cindy noemt het de engeltjes kan), en de lastige kant. Als hij geen zin heeft om te slapen, dan zal je het weten ook. Daarbij moet ik wel weer opmerken dat als je hem gewoon 3 dagen negeert bij het huilen, hij het niet meer zolang probeert. Daarnaast is ie ook twee keer in twee weken ziek geweest en dan zijn alle kinderen lastiger. Het verbaasd me nog hoe vrolijk hij kan zijn als ie zo verkouden als een hond is met bovendien een flinke koorts erboven op.

Leon kan ook al praten. Vooral mamma spreekt hij nu mooi uit, maar Mamma kan ik, Cindy of zelfs Oma zijn. Als ik vraag “Waar is mamma?” dan kijkt hij ook naar Cindy, zelfs als ze niet in de kamer is (dan kijkt hij naar de deur).

Andere woorden zijn “Bah”, “Klap”, “Buh” (dat is voor boom, lamp, klok) “die” en uiteraard Pappa. Maar pappa zegt hij ook op de verkeerde momenten, wellicht komt dat omdat Pap ook zo begint.

’s Avonds eet hij bij ons aan tafel en eet hij alles wat je hem voorzet. Ik realiseer me dat nog wel zal veranderen… Ook doet ie dingen als speeltjes in elkaar schuiven, meenemen en speelgoed teruggeven (en afpakken). Al met al verlegd hij zijn grenzen en als ik hmmmmm doe, doet hij het direct na evenals ik Aaaaa zeg. Dat klinkt triviaal, maar het feit dat hij hmmm en aaa kan afwisselen als ik het afwissel betekend dat hij begrijpt wat ie doet. Jajaja, ik ben blij om de kleine dingen.

Werk gaat zoals werk gaat. Ik ben er best goed in, maar het vreet ook energie.

Ik heb een nieuwe laptop bij Dell besteld. Aan de ene kant omdat ie goed verzekerd is (3 jaar incl. eigen stommiteiten), de prijs heel redelijk was, en dat ie opties erop kon zetten die bij andere leveranciers niet mogelijk zijn (meerdere snelle harde schijven in een raidset). Met er nog wel drie weken op wachten…

Ik heb nog meer te vertellen, maar ga nu Leon ophalen bij de creche en schrijf dit tussen neus en lippen door. Ik zal snel weer wat foto’s van mijn held plaatsen.

Henri

~~~~
There's no place like 127.0.0.1
  Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To: