4xs Forum
4xs Forum
Home | Profile | Active Topics | Members | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

All Forums
 Algemeen 4xs
 Dagboek
 Heavy Duty
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Topic  

Henri
Administrator

Netherlands
915 Posts

Posted - 14 Sep 2007 :  15:58:09  Show Profile  Visit Henri's Homepage  Reply with Quote
De laatste maand is een hele zware geweest, en de zware periode is nog niet over. Hier zijn een paar dingen die spelen in willekeurige volgorde.

Leon is de laatste tijd best wel vaak ziek. Elke twee weken is het weer raak. Vorige week vrijdag kreeg hij een oogontsteking en deze is nog steeds niet helemaal weg. Nu hebben we een antibiotica creme gekregen, maar die is zo onhandig dat aanbrengen gewoon niet lukt. Leon slaapt de laatste anderhalve week ook zeer slecht. Hij wordt veel wakker en als ie wakker is wil hij niet meer slapen. Goed slapen is de basis voor alles, dus daar gaat het al mis.

Ik had een Dell laptop besteld en het leveren duurde eeuwen, orders werden steeds weer gecancelled en nu heb ik de laptop eindelijk binnengekregen, is de installatie een drama. Wij hebben onze eigen licenties maar voordat je alles geinstalleerd krijgt ben je twee dagen verder. Toen ik overigens bij Dell klaagde over het haantjes gedrag van verkoopmedewerkers onderling (ze deden ordertje pik ten koste van de levertijd), werd ik soort van uitgelachen. Maar als ik dacht dat dat schokkend was, dan heb ik hier nog een kort verhaaltje over de ING.

Momenteel ben ik mijn hypotheek aan het oversluiten. Niet dat ik dat nu zo graag wilde, en gezien de druk van de laatste weken zat ik er ook echt niet op te wachten, maar hoe de ING mij probeert te naaien, voel ik me gedwongen.

Op de eerste plaats ING kantoor en hoofdkantoor zijn twee losse werelden, daar komt nog een wereld bij, namelijk die van de ING Ondernemingsteam. Die drie werelden leven volledig langs elkaar heen. Voordat ik bij de kern van het probleem kom wil ik nog even kwijt dat ik al ruim een anderhalf jaar bezig ben mijn oude zakelijke ING rekening af te sluiten. Tot op heden is dat officieel nog niet gelukt. Maar goed. Omdat mijn 5 jaar rentevast periode op zijn eind kwam, wilde ik alvast in onderhandeling over mijn verlenging. Daarop kreeg ik een brief van het kantoor met een “aanbieding” Deze kwam neer op 5,9% en dan had ik al een korting gekregen van 0,4%. Een week later krijg ik tussen mijn afschriften een briefje van het hoofdkantoor over de verlenging. Ik hoefde niets te doen en de periode zou automatisch met 5 jaar verlengd worden voor 6,3%. Je kan zoeken wat je wil op het internet, maar een hypotheek (en mijn hypotheek zit op het niveau van de executie waarde en is dus erg laag en zou voordelig moeten zijn en is lager dan waar je NHG op kunt krijgen) van boven de 6,1% zul je niet vinden. Met andere woorden, als ik niet goed opgelet had en mijn afschriften te laat had opengemaakt (dat is standaard bij mij, ik doen namelijk alles electronisch), dan was ik gewoon het haasje geweest. Maar goed, ik had zelf actie ondernomen en een “aanbieding” van 5,9% verkregen. Een kleine rondvraag bij een hypotheek adviseur maakte al snel duidelijk dat 5,9% niet bepaald een aanbieding is. 5,25% voor 20 jaar vast was geen probleem. Oja, dat kon dan ook met nog veel betere voorwaarden zoals het niet krijgen van boetes als je gaat verhuizen e.d.

Om een kort verhaal lang te maken: Als ik de ING bel dan geven ze zelf ook direct toe dat de percentages niet bepaald concurrerend zijn, maar dat andere banken ook twee tarieven hanteren, namelijk een laag tarief voor nieuwe klanten en een hoger tarief voor bestaande klanten en – let op, mijn punt komt eraan- ze vergeet daarbij te zeggen dat alleen sommige banken dit doen. Andere verstrekkers kennen deze praktijken niet. Waar het op neer komt is dat klanten genaaid worden en dat eigenlijk alleen nieuwe klanten gekoesterd worden. Een volstrekt slecht uitgangspunt. Een bestaande relatie dien je immers te bevoordelen, daar heb je al vertrouwen mee opgebouwd. Niet omgekeerd. En de mate waarin vind ik gewoon achterbaks. Duurder dan de duurste en dat wordt dan heel onduidelijk en onopvallend met je gecommuniceerd. Goedgelovigen niet oplettende brave burgers zijn dus gewoon de sjaak.

Al met al zit ik niet op die rompslomp van veranderen te wachten, maar doe het alleen al uit principe, en dus weer één van de factoren waarom ik er nu een beetje doorheen zit.

Het vorige weekend zijn we met Co en Peggy naar hof van Saksen geweest. Een soort gepimpt center parcs. Dat was erg leuk, vooral het zwemmen was super. Heel mooi allemaal, alleen moest Leon na vijf minuten hard huilen en dacht ik dat het einde oefening was, maar zoals wel vaker moest hij gewoon even wennen aan de nieuwe omgeving. Want toen hij eenmaal de lol van alles in zag bleef hij maar spetteren in het water, er doorheen lopen en kieren van plezier. De volgende keer dat hij moest huilen was namelijk toen we het zwembad uitgingen, want dat wilde hij niet. Ook de glijbaan vond hij fantastisch. Er was daar overigens ook zo’n speelhal met allemaal klauter apparaten, ook daar vermaakte hij zich opperbest, en als hij het naar zijn zin heeft, dan hebben wij dat ook.

De zomer was ruk. Het begon zo veelbelovend dit jaar, al in Maart was het warm. Maar een echte zomer is het nooit geweest en de dagen worden nu al korter en korter. Eén van mijn favoriete bezigheden is fietsen als ik uit mijn werk kom, en dalijk kan dat niet meer. Ik leef op warm weer, en nu moet ik er weer maanden op wachten. Fietsen is ook een rust moment. Leon zit dan lekker te kwetteren en ik geniet van het stukje buitenlucht.

De opdracht bij Harting Bank is een mooie opdracht, maar is wel erg dominant aanwezig. Vier dagen in de week en torenhoge verwachtingen. Woensdag is MaxCC dag en ook dan moet er gepresteerd worden. Ik voel gewoon dat ik te veel druk en te weinig rust heb en dat dat niet te lang moet duren. Ik herken dat ik gestressed ben als ik me aan van alles kan irriteren, vooral dingen in het verkeer. Dat zijn dan de kleinste dingen. Als iemand niet met vol gas wegrijd als het groen is voel ik het al. Bewust ga ik nu langzamer rijden en probeer ik de rust weer in mezelf te vinden. Tijdens het rijden voel ik me dan al een stuk beter, maar langer dan een paar dagen hou ik die rust niet vol en loop ik weer te haasten. Dit weekend is nog erg druk, mijn vader wordt 65 en gaat overigens aan het eind van het jaar met pensioen, mijn zusje uit Minneapolis heb ik vanochtend van Schiphol gehaald en a.s. maandag ga ik met de motor op het circuit racen in Belgie. Dat laatste had ik natuurlijk zelf in de hand, maar maanden geleden wist ik niet dat dit zo’n drukke tijd zou worden. Moet er niet aan denken om dan volgende week te trouwen, haha.

Overigens heb ik weinig te klagen. Alles wat er nu gebeurd is in ieder geval te overzien, en het goede is dat als dalijk alles weer beter is, ik er ook meer van kan genieten. Dus ik ben niet depri ofzo, meer een constatering dat mijn lichaam en gesteldheid momenteel “Heavy Duty” moeten leveren....

Henri

~~~~
There's no place like 127.0.0.1
  Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To: