4xs Forum
4xs Forum
Home | Profile | Active Topics | Members | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

All Forums
 Algemeen 4xs
 Leon
 4 oktober 2007: Een eigen wil
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Topic  

Henri
Administrator

Netherlands
915 Posts

Posted - 04 Oct 2007 :  15:30:03  Show Profile  Visit Henri's Homepage  Reply with Quote
Ik ken de cliché “terrible two” en de uitspraak “hij krijgt een eigen willetje”. Leon is pas 14 maanden en zijn eigen wil is al zeer aanwezig. Af en toe is hij in de diva mode en trekt hij zijn neus op voor het eten wat je aanbied. Niet omdat hij het niet lekker vind, ook niet omdat hij geen honger heeft, maar gewoon omdat hij zijn grenzen aan het verkennen is, of erachter komt dat hij zelf wat in te brengen heeft.

Aan de ene kant is dat heel grappig, maar het zegt ook wel iets over wat ons nog te wachten staat. Leuk is het wel dat als je dan het eten meeneemt naar de keuken en richting de prullenbak, hij razendsnel van gedachten veranderd en “eh! Eh! Eh!” roept. Het eten gaat er dan weer als een sneltrein in.

Ander groot nieuws is (en helaas ik heb nog geen foto’s gemaakt) dat Leon “los” is. Hij loopt vrij. Dat gebeurde vorige week vrijdag (dat was 28 september). Ik kwam terug van werk en vroeg aan Cindy of ie nog gelopen had. Dat was niet zo. Ik probeerde of ie wilde lopen, en vanaf dat moment loopt ie dus. Eerst kleine stukjes, maar nu komt hij al overal waar hij wezen moet. Een week of twee geleden wilde hij ook wel wat stapjes zetten, maar dat was vooral door hem te laten lopen en dan stiekum je handen weghalen. Dat is niet echt. Hij kan nu uit vrije wil lopen wanneer hij wil en hij kan (en dat heeft hij geleerd op de creche) van zit gaan staan. Ik vind het in ieder geval prachtig.

De laatste week heeft hij wel enorm slecht geslapen. Deels kwam dat doordat hij een week geleden een inenting kreeg tegen mazelen en dat ze daar een week later een dag of twee ziek van kunnen (bij Leon is dat zullen) zijn. Daarbij krijgt hij twee onder hoektanden en heeft hij op drie kiezen na nu al zijn tanden. En dat is erg vroeg. Hij was dus echt een draak, heel gevoelig en slecht slapen. Dat in combinatie met de drukte van de laatste weken (zowel privé als zakelijk), dat hakt er behoorlijk in.

Maar vanochtend leek dat eindelijk voorbij en is ie weer het zonnetje zonder piepen. Nu hij kan lopen zie je meteen ook dat hij zich op andere dingen richt zoals spraak en andere handelingen. Hij begrijpt steeds meer en wil ook steeds meer communiceren. Zijn eenkennigheid is ook over, want op de creche zijn zijn vaste leidsters op vakantie en heeft hij dus voor hem “vreemden”. Normaal maakte hij daar een heel punt van, maar nu was hij gewoon gezellig op de creche.

Hij is een echte puzzelaar (en ik beloof snel weer foto’s te plaatsen). Als hij iets open wil maken, dan lukt het hem, als kost het een halve dag proberen.

Maar goed. Ik ben aan het werk en moet nog even verder… foto’s volgen snel!

Henri

~~~~
There's no place like 127.0.0.1
  Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To: