4xs Forum
4xs Forum
Home | Profile | Active Topics | Members | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

All Forums
 Algemeen 4xs
 Leon
 4 November 2007 : Alle dingen hebben een naam
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Topic  

Henri
Administrator

Netherlands
915 Posts

Posted - 04 Nov 2007 :  13:40:28  Show Profile  Visit Henri's Homepage  Reply with Quote
Leon zegt tegen mij nog wel eens mamma. En dat ben ik natuurlijk niet! Zo ontstond het spelletje “Waar is”. Ik vraag dan “Waar is de poes?” en hij zoekt dan naar Japie en lacht er heerlijk bij. Na een paar woordjes vroeg ik “Waar is pappa?”, daar reageerde hij dan niet op en dan sloeg ik op m’n borst en riep ik “Hier is pappa!”. Na 2 keer had ie het door en een dag later werkte dat nog steeds. Toen kwam ineens de gedachte in me op om te kijken welke woorden hij allemaal wist.

Ik stond perplex!! Hier is een korte opsomming van woorden waarvan hij kan aanwijzen waar het is (en dus dat hij ze begrijpt): Mamma, pappa(!), poes, Boedhha, box, kist, magnetron, computer, televisie, bal, bloem, boom, tuin, deur, keuken, koffie, lepel, bord, voeten (niet z’n eigen nog), auto, en nog veel meer. Als ik iets een paar keer benoem weet ie het vijf minuten later nog. Dat gaat dus erg rap.

Hij is nu al een tijdje niet ziek geweest en dan gaat alles rap. Gisteren waren we op de verjaardag van Levi. In het begin vond ie de drukte maar niets en ging hij in een hoekje zitten bij het raam en nam hij alles in zich op. Toen hij overzicht had kreeg ie praatjes en was ie eindelijk zoals hij thuis ook is. Druk, vrolijk, lief knuffelen en zichzelf prima vermaken. Vanochtend heeft ie letterlijk twee uur zelf zitten spelen! Vanacht was overigens de zo’n beetje de eerste keer dat ie niet één keer van zich liet horen tussen half acht in de avond en acht uur in de ochtend. Normaal hoor je hem elke nacht wel een keertje (als ie zichzelf weer in een hoekje op een onmogelijke manier opgerolt heeft), maar nu dus niet. Als hij zich lekker voelt is het echt een engel!! Niet alleen lekker bezig, maar ook af en toe willen knuffelen. Televisie boeit hem nog totaal niet, en hij kan zich vermaken met een dik rol tape. Ook voetbalt hij echt. Bewust naar de bal lopen, schoppen en erachteraan lopen. Hij slaapt nog maar één keer overdag en dan meestal twee uur aan 1 stuk.

Het is gewoon een luxe!

Juist doordat ie echt een heel aantal weken ziekig en hangerig is geweest, weten we dit goed op waarde te schatten… Onbetaalbaar!

Henri

~~~~
There's no place like 127.0.0.1
  Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To: