4xs Forum
4xs Forum
Home | Profile | Active Topics | Members | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

All Forums
 Algemeen 4xs
 Dagboek
 Ook eens sportief
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Topic  

Henri
Administrator

Netherlands
915 Posts

Posted - 25 Nov 2007 :  12:33:42  Show Profile  Visit Henri's Homepage  Reply with Quote
Gisteren ging ik met Dennis, Hille, Vicky en Ferry flowboarden in Dutch Water Dreams. Ferry en Dennis waren al een keer eerder geweest en hadden daarna een ongelofelijke spierpijn in hun nek. Dus gisteren een half uur voordat ik de “baan”op ging allemaal rek en strek oefeningen gedaan om mijn nek warm te maken. Het is nu een dag later en ik heb totaal geen last van mijn nek…

Maar mijn onderrug is stijf. Zo stijf is ie volgens mij nog nooit geweest. Kon niet een plat op bed liggen. Ik heb verders niets gemerkt en ben niet hard of raar gevallen, dus had het eigenlijk niet verwacht. Ik probeer mezelf steeds in een sport-modus te krijgen en het wil maar niet lukken. Dus als mensen verhuizen enzo meld ik me als eerste aan. Alles voor lichaamsbeweging. Door de kortere dagen fiets ik ook niet meer met Leon na mijn werk. Dat mis ik echt. Heb al zo’n zittend beroep en de korte dagen maken het er niet beter op.

De laatste week van het jaar ben ik vrij en eind Januari gaan we een midweek naar een huisje met Leon. Burgerlijker kan het bijna niet, maar op zich is daar ook niets mis mee.

Keek van de week nog naar Sicko. Een documentaire van Michael Moore over het Amerikaanse zorgstelsel. Daar moet je voor alles betalen, maar zitten er ook veel limieten op de zorg die je kunt krijgen. Omdat het ook nog eens commercieel is, lijkt het op een rampstelsel. Bij de grotere bedrijven zijn er zelfs mensen aangesteld die bij grote claims moeten onderzoeken of er ergens door een client een foutje is gemaakt in de aanvragen. Dat is namelijk een rede om niet uit te hoeven keren. Michael Moore overdrijft altijd wel ook als je Fahrenheit 9/11 ziet is het flink wat stemmingmakerij. Maar zelfs als veel overtrokken is, blijft er genoeg om je zorgen over te maken. En dan zie je in Nederland toch een beetje een trend naar de Amerikaanse manier van werken, en dat baart me zorgen. Ik geloof dat de mens per definitie zeer vatbaar is voor corruptie. Ofwel, ik vind dat je belangenverstrengeling moet voorkomen waar dat mogelijk is. Het is nu eenmaal heel moelijk om objectief en rechtvaardig te zijn (als dit tegen je eigen belang is). Hier wil ik nog wel eens een grotere verhandeling over schrijven. De laatste tijd probeer ik gedachten maar direct toe te vertrouwen aan het internet en zo te oefenen met het vastleggen van gedachten. Ik heb nog een lange weg te gaan…

Henri

~~~~
There's no place like 127.0.0.1
  Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To: