4xs Forum
4xs Forum
Home | Profile | Active Topics | Members | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

All Forums
 Algemeen 4xs
 Dagboek
 Geluk zit in de kleine dingen
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Topic  

Henri
Administrator

Netherlands
915 Posts

Posted - 03 Dec 2007 :  14:54:55  Show Profile  Visit Henri's Homepage  Reply with Quote
Gisteren was het een dag om binnen te blijven. Rotweer. Als ik dat van tevoren weet dan zie ik daar nog wel eens tegenop. Maar gisteren heb ik een heerlijke dag gehad. Als ik de dag beschrijf (en ja dat ga ik nu doen), dan lees je daar niets bijzonders uit. Maar het zijn de kleine simpele dingen die gelukkig maken.

Cindy was vrijdagnacht blijven slapen bij een vriendin omdat ze daar mee ging stappen. Dus zaterdag was mijn dag met Leon. Ik wilde nog gaan zwemmen, maar het zwembad was alleen in de middag open. Zondag was het dus mijn beurt om uit te slapen tot half tien. Gelukkig was Leon ook van den trage en hoefde Cindy er niet zo vroeg uit.

Toen ik beneden kwam was Leon in een uitstekende bui, en Cindy trouwens ook. Lekker rustig aan, want het was toch geen weer om snel naar buiten te gaan. Lekker tostiís eten, met Leon spelen, een beetje lezen en langzaamaan. Tegen twaalven Leon naar bad en daarna naar bed. Ik heb toen even achter de computer wat geschreven en Cindy zat een boek te lezen. Na driekwartier werd Leon al huilend wakker, maar na wat sussen ging hij geheel tegen verwachting weer lekker tukken tot een uur of half drie. Omdat zijn haar was gewassen rook dat heerlijk en stond het alle kanten op toen hij wakker werd.

In de intratuin hebben ze alles voor kerst al opgesteld. Heel mooi, met treintjes, poppen, kerstbomen enzo. Leon vind dat natuurlijk prachtig, maar bij de koffiehoek is er ook een speelhoek en Leon vermaakt zich daar uitstekend. Hij zat vol energie en duwde zijn buggy zelf. De regen en wind in het stuk van de auto naar de intratuin vind hij krachtig. Wind en regen in zijn gezicht doen hem niets en vind hij eigenlijk wel mooi. Ik had mijn fototoestel klaar gelegd om mee te nemen, maar in de haast was ik die vergeten, bij de ingang zat de kerstman en de foto moest ik dus nemen met mín mobiel.

Toen we de koffiehoek inliepen zaten mijn moeder en Gerard daar. Niet geheel toevallig denk ik, want ik had Mary al verteld van ons eventuele voornemen nog even langs de intratuin te gaan. Niettemin erg gezellig en ook daar liep alles op rolletjes. Daarna snel naar huis want we hadden met de buren afgesproken nog wat te borrelen. Zij hebben een zoon die twee maanden jonger is dan Leon en een dochter van bijna vier. Ongelofelijk wat een drukte en viezigheid drie kinderen kunnen maken, maar het was wel erg gezellig. Lekker met champagne erbij en een beetje praten over niets. De tijd vliegt voorbij. Toen zij weggingen had Leon nog een restje energie over en bij het naar bed doen moest hij nog even heel druk spelen in zijn kamer. Hij gaf protest toen het echt tijd werd, maar eenmaal in bed is ie er dankbaar voor dat hij zín ogen dicht mag doen. In koken hadden we allebei geen zin en ik heb wat chinees gehaald. Cindy heeft nog zitten bellen met Mariska en ik keek nog even een filmpje op de computer (Eragon, het viel me niet eens tegen). Daarna nog even lekker gekletst en spannende dingen gedaan. Cindy nog even roken en ik in bed nog een beetje lezen en uiteindelijk was het weer elf uur toen we het licht uitdeden.

Eigenlijk heel hele simpele dag, maar het gaf me een heerlijk tevreden gevoel. Vanochtend werd Leon pas om acht uur wakker en moest ik al weer naar werk.

Henri

~~~~
There's no place like 127.0.0.1
  Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To: