4xs Forum
4xs Forum
Home | Profile | Active Topics | Members | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

All Forums
 Speciaal
 Peru
 Colca Canyon
 Forum Locked
 Printer Friendly
Author Topic  

Henri
Administrator

Netherlands
915 Posts

Posted - 26 Sep 2001 :  05:55:24  Show Profile  Visit Henri's Homepage
Van Ariquepa dus de 2daagse tour naar Colca Canyon geboekt.
Nu moet je weten dat Ariquepa op 2300 meter ligt. Dus eigenlijk moet je daar een dag of drie aclimatiseren. Dat hebben we niet gedaan, en geloof me, we hebben er wat van geleerd.

Na een ontbijt in de morgen (die ontbijten zijn echt fantastisch met vers vruchtensap pannekoeken, eieren etc.) opgehaald in een busjes waar eigenlijk 8 mensen in kunnen, maar we waren met zīn tienen. De zeven plus drie israeliers die nog communicatief zijn. De chauffeur Alfredo -een hele goeie- en de gids Isabel een indiaans-peruaanse.

De weg was niet van asfalt en een kilometer of 200 lang en ging naar een hoogte van 4800 meter. Onderweg gestopt voor een pakje coca-bladeren. Daar wordt cocaine van gemaakt, maar als je er alleen op kauwt valt het allemaal wel mee.
Die hoogte dus niet. Het begon met een lichte hoofdpijn, maar bij het avond eten vielen de eerste twee slachtoffers... Jeroen en Hugo. De volgende ochtend waren Melanie, Marc en ik aan de beurt. Barstende hoofdpijn en een gevoel dat je tot niets in staat bent. Vooral marc was een lopende zombie in het begin.

Maar goed, de bustocht zelf was over hoge bergen tussen vulcanen en diepe valeien. Daar in een klein dorpje gegeten en toen een wandeltocht van 2 uur gemaakt. Dat was nog het leukste voor mij tot nu toe. Heel mooi uitzicht, leuke encounter met wat kinderen die een graftombe ontdekt hadden en een prachtige zon die langzaam onderging.

Daarna doorgereden naar de hotsprings. Vulkanen maken het water nogal warm en daar kun je dus heerlijk in badderen. S avonds was er life volksmuziek en dans, maar dat ging werkelijk nergens over. Dus weer vroeg naar bed.

De volgende ochtend op weg naar de op 2 na diepste canyon in de wereld. De colca canyon waar de Condorīs vliegen. Mooi zonnetje, maar jammer van die kloppende hoofdpijn. Willem kwam een vriend uit Nederland tegen en daar hebben we vanavond nog mee gegeten.

Die Condorīs zijn prachtig en ook de omgeving is indrukwekkend, na een paar uur zijn we weer over de hobbel weg terug gereden naar Ariquepa.

Nu is het tien uur en mijn oogjes hangen. De anderen zijn al naar bed, we moeten om vijf uur op voor het vliegtuig naar Cusco. We zouden eerste met de bus gaan, maar daar hebben we nu ff geen zin meer in, en als we naar Bolivia gaan komen we nog een groot deel van de gemiste weg tegen.

Morgen zijn we dus weer met zīn vieren, maar misschien dat Hugo en Willem volgende week nog naar Cusco komen...

Henri
PS: Als je zelf in Nederland berichtjes schrijft, reageer dan op de berichten die we schrijven, maak please please please geen eigen topics aan :)

harm H.
Nieuw forum-lid

1 Posts

Posted - 26 Sep 2001 :  18:00:02  Show Profile
Ha Henry, hier je oud, oud, oud klasgenoot van het Dalton: Harm.
Ik hoop dat alles werkt, want voor mij is dit allemaal nieuw. Maar goed,
Jullie zijn niet de enige met hoofdpijn hoor, alleen had dat bij mij een andere reden, en die laat ik even in het midden. Dat lijkt mij toch niet zo prettig, ik ken het gevoel een klein (maar dan ook echt een klein) beetje. Ik ben wel helemaal op 3350 meter geweest voor maar een kwartier. Niet te vergelijken met wat jullie hebben gedaan, maar toen had ik er last van. Ik moet er niet aan denken dat ik zo lang dat gevoel moet hebben.
En, zij jullie inmiddels veilig aangekomen in Cusco, je weet het tegenwoordig niet meer met het vliegen. Kijk wel uit voor mannen met lange baarden en tulbanden, die willen nog wel eens gekke dingen doen.
'T is maar een klein berichtje om ff te testen, dus laat ik het hierbij. Doe de groeten aan degene die mij kennen, en ook aan de andere. Groeten Harm (dus niet Jeroen's vader)

Go to Top of Page

Raymond
Moderator

137 Posts

Posted - 27 Sep 2001 :  14:33:29  Show Profile  Visit Raymond's Homepage
GATSEN!!!

Volg dit forum nu een tijdje, en het wordt 'ns tijd om te reageren op al die phucking belevenissen van jullie. Afgezien van het bonken in je hoofd (ken het gevoel van een dagje 3405 meter), het klinkt allemaal goed. Beter als hier met de natste September sinds 18<nog wat>. En jullie hebben nog een week of 4 te gaan. Yeah.

Die hotspring klinkt helemaal goed by the way. Het wordt hier al serieus herfst, en zo'n warm badje klinkt als muziek in de oren (blijkbaar niet zoals die live muziek die jullie gehoord hebben overigens). Hetzelfde geldt voor de zon (is dat ding er nog steeds??). Veel indrukwekkende dingen zo te zien.
Veel internetcafe's ook, zo te zien aan het aantal posts vanaf daar aan de andere kant van de evenaar. Laat die reiservaringen vooral blijven doorkomen. Kunnen we hier een beetje meegenieten.

Nog een vraagje:

Weet je zeker dat relatie als volgt is?
quote:

Die hoogte dus niet. Het begon met een lichte hoofdpijn

en niet?
quote:

Onderweg gestopt voor een pakje coca-bladeren.....Het begon met een lichte hoofdpijn

LOL

Veel plezier!!!
R.

PS. Het New York-WTC gebeuren begint al vergeten te worden door de moppen e.d die opkomen.

Waarom wint Osama Bin Laden van Bush met schaken?

Bush mist twee torens.

Edited by - Raymond on 27/09/2001 14:38:59
Go to Top of Page
  Topic  
 Forum Locked
 Printer Friendly
Jump To: