4xs Forum
4xs Forum
Home | Profile | Active Topics | Members | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

All Forums
 Algemeen 4xs
 Dagboek
 Nieuwe ronde, nieuwe kansen (2)
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Topic  

Henri
Administrator

Netherlands
915 Posts

Posted - 07 Jan 2008 :  16:21:30  Show Profile  Visit Henri's Homepage  Reply with Quote
De start van 2008 was niet erg spectaculair. Leon was ziek en sliep slecht, we waren moe van de feestdagen (ondanks dat ze gezellig waren) en werk is nu ook niet echt het stralend middelpunt van mijn leven. Gelukkig wordt ik in principe altijd wel goed gehumeurd wakker, dus net als Leon’s leventje op dit moment, is alles een fase.

Op het moment is de structuur een beetje zoek. Ik wil meer bewegen, meer schrijven, meer geld verdienen, meer plezier maken, maar heb nog geen idee hoe ik dat ga realiseren. Een paar lichtpuntjes:

We hebben de zolder opgeruimd zodat Cindy daar een hobby kamer van kan maken (we wachten nog op het bureau). Dat gaf wel een fijn gevoel om dat gedaan te hebben, geeft ook weer orde in de chaos in het rommelhok. Van de “zaak” heb ik een WII gehad. Zo’n spelcomputer waarmee je zelfs je moeder nog aan het spelen krijgt. De spotjes midden in de woonkamer heb ik al kromgeslagen met tennis. Erg leuk. Door de diverse beveiliging van mijn huisnetwerk krijg ik de WII niet op het internet. Gelukkig heeft niet iedereen een zwaar beveiligd netwerk en gebruik ik nu een netwerk van één van mijn (over)buren .

Ik probeer Mika te porren vaker aan lichamelijke beweging te doen en mij daarbij te betrekken (en dat is *niet* dubbel bedoeld). Dit weekend heb ik een vrienden van Cindy helpen verhuizen, en dat was wel een leuke maar zware oefening waar ik nu nog spierpijn van heb. Pest is dat ik de laatste twee avonden uitgeteld was als Leon ging slapen. De ene nacht heeft ie gelukkig wel goed geslapen, maar gisteravond had ie er om elf uur ineens geen zin meer in. Dat zijn wel de mindere kanten van het ouderschap en het duale in kinderliefde. Je hebt alles voor je kind over, maar je kan er ook heel boos op worden. Dan denken we echt “Leon krijgt echt geen broer of zus”. Die vraag is overigens wel iets dat me best wel bezig houdt.

Ik ben best gelukkig en tevreden, maar ben ook wel toe aan het realiseren van iets en het opdoen van kennis. Ik voel wel een drang ook naar een stukje meer vrijheid. Vrijheid moet je dan wel creeeren en het is dus extra frustrerend om te beseffen dat ik me eigen beperkingen creeer. In sommige gevallen zelfs letterlijk. Ik heb al een paar jaar last van een pees. Daarvoor ben ik bij de fysio geweest. Ik weet dus wat ik moet doen om het te verhelpen, maar neem de tijd rust en actie niet om het op te lossen. Ook daarin creeer ik dus mijn eigen probleem.

Dan is er nog zoiets als een sociaal leven. Ik merk dat het heel moeilijk is om deze te houden zoals het was. Bepaalde vrienden zie ik eigenlijk nooit meer, bepaalde andere te weinig en soms moet ik echt dingen plannen en in mijn agenda zetten anders sta ik weer op iemand zijn tenen. Daarbij merk ik ook wel eens bij mezelf dat ik te weinig verdieping in die relaties leg. Te weinig zeg wat ik echt denk zodat er ook veel minder chemie bij komt. Klink misschien wat vaag, maar het zou zo moeten zijn dat je voldoening haalt uit de sociale relaties die je hebt (waarom zou je die relatie anders in stand houden?) , en de laatste tijd merk ik dat ik daar niet zo goed in ben. Ik maak me ook schuldig aan iets waar ik me niet schuldig zou moeten maken omdat ik me erger als anderen het doen: Constant praten over je kind. Het erge is; ik doe het nog graag ook!

Nu is niet alles kommer en kwijl hoor. Ik ben erg gelukkig met Cindy en ik ben nog steeds dankbaar dat ze mijn vrouw is. Leon is een groot deel van de tijd een engeltje en sta verbaasd over zijn ontwikkeling. De familie relaties zijn beter dan ze ooit geweest zijn, en financieel gaat het best goed. Er zijn geen directe zorgen en ik kom van niets te kort.

Als ik dus een voornemen heb dit jaar, is het te leren om weer rust te vinden, te kunnen genieten ook van nietsdoen. Me meer te laten verleiden door mijn gevoel en veel buiten te zijn. Niet teveel te kijken naar de toekomst en bewust te zijn van alles wat ik nu heb, niet van wat ik wil bereiken. Niet teveel eisen aan mezelf en mijn omgeving te stellen, al zal dat best moeilijk voor mij zijn.

Dus voor dit nieuwe jaar geldt: Nieuwe ronden, nieuwe kansen…

Henri

~~~~
There's no place like 127.0.0.1
  Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To: