4xs Forum
4xs Forum
Home | Profile | Active Topics | Members | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

All Forums
 Algemeen 4xs
 Dagboek
 WII en andere zaken
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Topic  

Henri
Administrator

Netherlands
915 Posts

Posted - 13 Jan 2008 :  21:37:15  Show Profile  Visit Henri's Homepage  Reply with Quote
Sinds kort ben ik de trotse bezitter van een WII. Hij zou naar de hobby kamer gaan, maar vooralsnog staat ie beneden netjes opgesteld. Een geniaal apparaat. Lekker tennis, bowlen, boxen en dat allemaal door fanatiek te bewegen. Ik heb nu ook twee controllers en WII Play, allemaal spelletjes die niets bijzonders zijn, maar zeer vermakelijk. De grafische prestaties van de WII zijn beter dan je zou verwachten als je de sport spelletjes ziet, maar Super Mario Galaxy is niet alleen een heerlijk, maar ook een prachtig spel! Eindelijk een spelcomputer die het niet van zijn grafische kracht moet hebben, maar vooral LEUK is om te doen, en dat miste ik bij de console spelletjes. De playstation 2 vind ik vooralsnog ook nog steeds (qua spellen) beter dan de X-Box en de X-Box 360, maar WII is top. Ik draag Nintendo nu een warm hart toe. Vol verwachting wacht ik op de WII-fit een soort slimme weegschaal die je aan kunt sluiten. Ik verheug me op de toekomst waarin slimme controllers het spelen steeds leuker maken. Dan wordt het echt avonturen beleven met een helm op je hoofd.

Cindy is even boodschappen doen en Leon doet een tukkie. Vanochtend werd ie pas om kwart over acht wakker, en daarna was ie nog zo lief dat ik gewoon een boek kon gaan lezen. Momenteel lees ik De Onschuldige Gevangene van Ingeborg Bosch. Dit kwam na een artikel in een krant die mijn moeder gaf, en het concept sprak me wel aan. Toen ik op het internet nog een beetje ging kijken en wat interviews las had ik er minder zin in aangezien de aandacht wel heel erg op het negatieve gericht is en de verantwoordelijkheid voor ouders buiten propertioneel groot lijkt. Dit zorgt in ieder geval voor een goede balans om het zo open mogelijk te lezen en het eerste hoofdstuk beviel me in ieder geval goed. Het is overigens geen lees boek, maar meer een boek over kinderen en dat de eerste jaren van een kind cruciaal kunnen zijn voor de rest van zijn leven. Een onderwerp wat me enorm aanspreekt. De laatste tijd lees ik steeds meer over geactiveerder genen die invloed kunnen hebben op je nageslacht en dat het vormen van het brein heel belangrijk is in de eerste jaren van je leven. Dat daar het fundament wordt gelegd en sterk bepaald hoe je de rest van je leven zult zijn. En da’s best raar aangezien je de eerste jaren van je leven gewoon vergeet. Waarschijnlijk ga ik hier nog wel een paar stukken over schrijven.

Omdat Leon nu echt in de leermodus zit ben ik vannochtend begonnen met Jaaaa en Neeee, en waarempel, hij zegt het al meteen na. Niet even duidelijk, maar hij weet heel goed wat het betekend en kan dus heel praktisch voor hem zijn. De laatste tijd hebben we het regelmatig over “een tweede”. In principe willen we dat wel, maar we maken ons ook wel zorgen en aan de andere kant kijken we er ook erg naar uit om de hord op te kunnen gaan, en misschien wel een wintersport. Niets ik is zeker, maar het onderwerp is actueel.

Over werk heb ik weinig goeds te melden. Op dit moment heb ik het niet naar mijn zin bij Harting Bank. En dat vind ik jammer aangezien de opdracht an sich heel leuk zou kunnen zijn. Het is vooral de manier waarop het project loopt dat me erg tegenstaat. Dat betrek ik dan weer op mezelf, aan de andere kant, aan mezelf twijfel ik niet. Het team zit gewoon niet in de juiste stand en er wordt nogal negatief naar de capaciteiten van de mederwerkers gekeken. Een cruciale fout in mijn ogen. Er is namelijk maar één iemand die het werk doet en kan doen… de medewerker. Aan de Arcencus/MaxCC kant begint het wel erg interessant te worden. We hebben wat aandeelhouders vergaderingen gehad die erg negatief begonnen, maar geleid hebben tot positieve inzet en inzicht. Er broeit nu echt wat, en achteraf gezien zijn de gebeurtenissen heel logisch en leerzaam. We hebben het jaar redelijk af kunnen sluiten en hebben nu een redelijke goede startpositie voor dit jaar. We beginnen ook weer met wat kleine investeringen.

Van de week hebben we nog een boekencontrole gehad van de belastingdienst. Ondanks dat je er even van schrikt, is het een erg prettig gevoel om te zien dat alles zo goed geregeld is, en konden we er terecht naar uitzien.

Ik heb dit stukje nog niet geplaatst en we zijn een dag verder. Het is zondagavond. We hebben gegeten en Leon ligt te knorren. Ik was in de middag wezen fietsen met Leon en toen we thuis kwamen heb ik hem naar bad gedaan. Toen we klaar waren om naar beneden toe te gaan liep ik nog even de badkamer in. Leon was al naar het traphekje gelopen en had het opengerukt. Hij stond al op het punt de trap af te lopen toen ik dat zag, uit reactie riep ik “Leon nee!”, hij draaide zich om maar dat had ie nu juist niet moeten doen. Halsoverkop rolde hij de hele trap af naar beneden. Cindy hoorde het en kwam verschrikt aanlopen en was meteen boos op me omdat ze dacht dat ik erg slordig was (het traphekje kon beter dicht, dat was inderdaad slordig), maar kon er verders niets aan doen. Leon huilen, hij was er wel van onder de indruk en drukte zich stijf tegen Cindy aan… voor een minuut ofzo. Toen was het klaar en wilde hij weer de trap op en af. Hij was wel geschrokken maar veel indruk heeft het niet gemaakt. Hij is nu echt met woordjes bezig en als ik het vraag zegt ie ze ook. Ik ging even op de grond liggen en hij pakte er een boekje bij en ging dan tegen me aan zitten of op me zitten. Zo heerlijk. Hij houdt wel van gezelligheid en is ook wel aanhankelijk, hij is ondeugend en guitig.. Een heerlijk kereltje. Co kwam eerder op de dag nog langs omdat ie weer lang op vakantie gaat. Hij herkend hem gewoon en ging ook bij hem op schoot zitten. Erg lief. Daarna ben ik nog bij Raymond geweest. Die vetrekt van de week voor een half jaar naar Amerika als gast-professor, dus moesten we nog wel even bijpraten. Daar was de laatste maand niets meer van gekomen. Gisteravond hadden we nog een verjaardag bij de buren (PJ en Deniz, Deniz was jarig). Nog nooit zoveel kinderen op een verjaardag gezien. Op het hoogtepunt waren er 13. Druk maar wel gezellig. Na het eten nog even terug geweest en dat was erg gezellig. Later op de avond zijn we nog bij mij thuis gaan tenissen op de WII. Hij had het nog nooit gezien en gedaan, maar ik verloor gewoon van hem. Heel goed om te zien dat het echt kunnen dus van invloed was! (hij won overigens ook dik met Bowlen, maar dat terzijde).

Nouja, de week gaat weer beginnen. Ik heb in ieder geval van het weekend genoten en kijk uit naar het eind van de maand als we een midweekje gaan Landallen.

Henri

~~~~
There's no place like 127.0.0.1
  Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To: