4xs Forum
4xs Forum
Home | Profile | Active Topics | Members | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

All Forums
 Algemeen 4xs
 Dagboek
 Dualiteit
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Topic  

Henri
Administrator

Netherlands
915 Posts

Posted - 04 Feb 2008 :  22:39:48  Show Profile  Visit Henri's Homepage  Reply with Quote
Zo, het is zondag middag en Leon doet een tukkie. Ik heb op een maandag na 2 weken niet gewerkt. De eerste week omdat ik ziek was, de 2e week omdat we hebben ge-landalt in het Vennenbos. Ik ben wel weer klaar om aan het werk te gaan en wil eigenlijk de laatste week met je delen (de ziekweek heb ik al met je gedeeld). Fotootjes zal ik nog wel onder Leon plaatsen omdat hij toch steeds het middelpunt is van de foto’s.

En dan meteen maar weer een korte uitleg van de titel van dit topic: Dualiteit.

Om de zoveel tijd heb ik het er weer een beetje moeilijk mee. Er is niets mooiers en liever in de wereld dan Leon. Heel bijzonder om een ouder te zijn, en ook heel intens. Overdag is hij het zonnetje en al die ontwikkelingen is mooi om te zien. Aan de andere kant voel ik de laatste dagen weer sterk een vrijheidsdrang. Er even tussenuit willen, avonturen beleven en niet alles zo braaf doen en mezelf af en toe ook op de eerste plek zetten. Dat gevoel gaat dan ook weer gepaard met wat schuldgevoel en eigenlijk ben ik er ook weer zelf schuldig aan. Niemand houdt me tegen om dingen te doen, behalve ikzelf. Het is dus vooral mezelf dat ik moet overwinnen en een “modus” te vinden waarin ik weer helemaal compleet en tevreden en gelukkig ben. Ik kan het misschien nog beter uitleggen aan de hand van een voorbeeld, en dat is mijn gewicht en lichamelijke conditie. Ik heb mijn zelfbeeld bijgesteld en zie nu in dat ik niet meer een goddelijk lichaam heb (binnenkort meer over Zelfbeeld, heb weer meer inzicht). Gisteren had ik een bureau voor Cindy gekocht en ik kreeg hem bijna niet naar zolder. Op de eerste verdieping zette ik hem op de weegschaal en het pakket woog slechts 47,5 kilo. Het voelde alsof het 100 kilo woog! Vreselijk om te voelen dat ik niet meer die kracht heb van toen ik twintig was. Toen leefde ik met zeer weinig beperkingen en had ik bovendien geen overgewicht. Ik voel dus erg de drang om wat af te vallen en wat meer te sporten en sterker te worden. Alleen is het vlees zo zwak!

Ik moet dus niet klagen over dingen die ik zelf in de hand heb, maar klaag dus ook niet over Leon. Op zijn slapen na is het een engeltje. Een ondeugend engeltje welliswaar, maar hij is best gemakkelijk. Mijn gemis in vrijheid is dus iets waar ik zelf wat mee moet doen, maar ik ben de laatste tijd zo iniatiefloos en kom er maar niet achter wat ik eraan moet doen. Misschien is het een beetje hetzelfde als wat Cindy heeft met het stoppen met roken. Weten dat het moet, maar toch niets ondernemen.

Ik moet dus gaan “Kaizen”. Verandering door hele kleine stapjes te ondernemen. Het kleinste succesje heb ik nu met schrijven. Elk middagdutje van Leon op vakantie heb ik geschreven en nu schrijf ik weer. Dat is dus goed. Dingen opsparen tot Leon slaapt heeft geen zin want elke avond ben ik inspiratieloos. Elke dag wil ik ook fietsen met Leon en ook dat lukt (nu het even niet regend en de dagen langer worden). Door mijn ziek zijn was ik zes kilo afgevallen terwijl ik daar weer drie van terug heb, en mooi moment dus om dit gewicht vast te houden en misschien wat omlaag te brengen. Donderdag ga ik sporten met Mika en als me dat 1 keer in de twee weken lukt ben ik ook gelukkig.

Maar goed, terug naar vakantie. Vakantie was heel goed. Alles liep op rolletjes en ook Leon heeft zich meer dan goed vermaakt. Hij was uit zijn doen toen we weer thuis kwamen. Het Vennenbos is 1 van de oudste parken van Nederland en dat was erg grappig. Tapijt was bruin en er was een zitkuil. Cindy is zelf in het park geweest met vriendinnen achtien jaar geleden en er is niets aan de huisjes veranderd! De vaatwasblokjes die we hadden meegenomen waren dus niet echt nodig, maar goed, het was okee. Leon heeft de eerste middag het huisje lopen verkennen en was uiterst in zijn nopjes. Ontdekken is voor hem het hoogste goed en we hadden geen kind aan hem. De volgende dag kwamen Mary en Gerard en die zijn ook blijven logeren. Heerlijk verliep het allemaal en uiteraard vond Leon het zwembad prachtig. Ondanks dat het best warm daar was had ie af en toe wel een bibbermondje van de kou. Gelukkig was daar ook zo’n heet bubbelbad en Leon houdt daar dus wel van. Voordat we in het huisje mochten waren we in het park en nadat we eruit moesten hebben we nog gezwommen. Echt waar voor ons geld. In de ochtend lekker verse broodjes, ook Leon at weer als een bootwerker, ’s avonds lekker eten en drinken, dus de week was goed door te komen.

Heb me verhaal niet afgemaakt zondag en nu is het al weer maandagavond en heb ik een lange dag gemaakt. Ben net klaar met werk en het is al half elf in de avond. Doordat ik natuurlijk elke dag thuis met m’n gezinnetje ben geweest was ik wel weer blij om ook even “weg” te zijn. Had even een overdosis Leon en huiselijkheid gehad. Maar aan het eind van de dag miste ik vrouw en kind al weer en daar was ik wel blij om. Dan kom ik thuis en roept leon meteen “Pappa!” als ie me ziet en dan smelt m’n hart. Ook leuk is dat ik nu echt met hem kan stoeien. Dan kruip ik achter hem aan en loopt ie kierend van me weg, verzamelt ie weer moed en doet ie een aanval. Dan laat ik me op de grond vallen en klimt hij bovenop en maakt ie overwinningsgeluidjes. Heel grappig.

Ik prak het verhaal wel even op het internet anders komt het er niet van….

Henri

~~~~
There's no place like 127.0.0.1
  Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To: