4xs Forum
4xs Forum
Home | Profile | Active Topics | Members | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

All Forums
 Algemeen 4xs
 Dagboek
 Alsof ik je wil overtuigen
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Topic  

Henri
Administrator

Netherlands
915 Posts

Posted - 29 Apr 2008 :  12:49:04  Show Profile  Visit Henri's Homepage  Reply with Quote
Ben je het gezeur over kinderen zat? Dan hoef je niet verder te lezen...

Gisteravond was ik bij m’n tante om haar te helpen met een nieuwe computer en zodoende was ik pas laat thuis. Toen ik thuis kwam ging ik direct naar bed waar Cindy al lekker lag te slapen en meestal kom ik dan slecht in slaap. Ineens hoorde ik zachtjes “Zullen we oma bellen?” en “Tuut tuut tuut”. Dat was de speelgoed telefoon die Leon de laatste tijd in zijn bed wil hebben. Het is natuurlijk licht buiten en dan heeft ie niet altijd direct zin om te slapen en mag hij even in z’n bed spelen. Truuk is dan wel, dat als ie slaapt we de telefoon bij hem weghalen (en een boekje). Dat was niet gebeurd. Ik sloop zijn kamer in en haalde de telefoon alsnog bij hem weg. Hij was er niet eens wakker van geworden. Daarna lag ik lekker weg te soezen en voelde ik me gelukkig. Gelukkig omdat ik aan Leon dacht. Hij heeft heel veel humor en is steeds aanhankelijker. Als je vraagt “Wat krijg je na het eten?” dan roept hij met zijn guitige bekkie “Toetjeeeeee”. Dat geluk krijg je niet bij materieele zaken, werk of de gewone dingen en ik vroeg me af waarom.

Ik denk dat het komt omdat een kind belangrijker is dan mijzelf. Zijn geluk is belangrijker dan mijn geluk. Maar ik maak me ook veel meer zorgen om hem dan om mij. En als dank krijg je dus al die mooie gevoellens terug. Alles is een fase. Als hij slecht slaapt, of hangerig is, maar ik denk ook zijn guitigheid en enthousiasme. Het veranderd en er komt steeds iets anders voor terug. Ik kan dus niet voor de toekomst spreken, maar ik zou niets lievers willen dan wat ik nu heb. Het klinkt over de top, maar als ik honder keer opnieuw mocht kiezen had ik 100 keer hetzelfde gekozen.

Een kind houdt van voorspelbaarheid en regelmaat, als de dingen anders gaan is ie wel eens uit zijn doen. Maar al deze ontwikkelingen zijn heel leuk om te zien en ik besef nu dat één kind heel relaxed is. Het eerste jaar was toch best pittig omdat je nog zo weinig kan. Als we nu ergens zijn weet hij zichzelf ook redelijk te vermaken. Hij is nu ook in de fase dat hij zijn knuffelbeesten te eten en te drinken geeft (en niet net alsof.... grrr). Het is een echt buitenkind, maar de TV begint hij ook eindelijk interessant te vinden en nu vind hij dingen ook eng.

Dan zegt ie “Boom... Eng!” en dan doelt ie op een serie met een toverboom. Hij slaapt nu als een roosje, ik kan me zo voorstellen dat hij dat binnenkort wat minder doet omdat ie dingen eng vind. Gelukkig kan hij het nu wel een beetje vertellen. Ook als je vraagt wat ie wil, geeft hij het heel duidelijk aan.

Maar goed. Het is nu ruim een week verder en ben er niet aan toegekomen om dit stukje af te schrijven.

Gisteren heb ik met Dennis op het circuit van Zolder “geraced”. Tussen haakjes want het heeft de hele dag geregend. Dat is nu al de 3e keer op rij dat we met regen racen. Leuk is anders, al hoewel het wel leerzaam is geweest. Techniek in regen is zeer belangrijk en door een betere zithouding aan te nemen en meer voorruit te kijken konder we uiteindelijk nog best vlot rondjes maken. En ik heb vandaag flink spierpijn. Dat is voor het eerst met motorrijden! Gisteren was ook voor het eerst dat Leon niet wilde dat Cindy wegging om haar moeder thuis te brengen. Vorige week was Leon al twee nachten bij oma, eergisteren ging ik een dag weg dus het moet allemaal maar raar geweest zijn voor hem.

Vorige week hadden we de trouwerij van Han en Martine en die wonen in Dommelen. Het was verrassend leuk (ik hou verders niet van trouwerijen), maar ik heb zelden zoveel vrouwen zwanger bij elkaar gezien, en ook dat is heel mooi (ook de bruid was zwanger). Het waren dus drukke weken en ik ben blij als het zo weer wat rustiger is.

Bij Arcencus hebben we besloten dat we allemaal onze Microsoft diploma’s gaan halen. Dus dit jaar heb ik een studie ernaast. Aan de ene kant ben ik daar bang voor. Leren is nooit mij hobby geweest, aan de andere kant ben ik wel toe aan die uitdaging. Ik zou heel blij zijn als ik volgend jaar mijn diploma op dat gebied heb (MCPD).

Volgend jaar loopt ook mijn leasecontract af en wil ik graag een auto gaan kopen die net genoeg ruimte heeft, maar vooral niet groot en opvallend is, of duur. Daarnaast gaan we ook verbouwen in huis, vloer, keuken, badkamer, tuin, het moet allemaal maar gaan gebeuren. Daarnaast zit ik er ook over te denken om de motor te verkopen. Het is toch wel een risicovolle hobby en ik zit er te weinig op. Effectief gebruik ik hem alleen maar voor het circuit.

Dit zijn de dingen die me nu bezig houden. Op mijn werk zit ik al een tijdje niet lekker in mijn vel en dat drukt ook op de inspiratie op andere vlakken creatief bezig te zijn. Ik probeer mijn leven en bezigheden een nieuwe duurzame wending te geven. En zoals alle grote veranderingen... dat is niet gemakkelijk.

Vrijdag kreeg ik overigens mij WII fit (zo’n weegschaal voor de WII). Ik heb er maar 30 minuten op gestaan en heb een voornemen dit vaker te doen...

Henri

~~~~
There's no place like 127.0.0.1
  Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To: