4xs Forum
4xs Forum
Home | Profile | Active Topics | Members | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

All Forums
 Algemeen 4xs
 Dagboek
 Laatste loodjes III
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Topic  

Henri
Administrator

Netherlands
915 Posts

Posted - 29 May 2008 :  17:09:22  Show Profile  Visit Henri's Homepage  Reply with Quote
Dit is de derde keer dat ik het over loodjes heb. De laatste keer was net voor de bevalling van Cindy. Wat was ik toen onwetend. Het is nu weer een paar weken voordat we op vakantie gaan en pas dan besef ik hoe erg ik er naar toe leef en dat ik moe ben van de dingen zoals ze nu gaan. Ik ben echt aan vakantie toe. Dit valt ook samen met mijn afscheid bij Harting Bank. Ik heb er nu meer dan een jaar gezeten en het project zoals het begonnen is, is zodanig veranderd dat ik er op dit moment voor mezelf geen toegevoegde waarde in zie. Zelf vind ik dat ieder project dat ik doe na anderhalf jaar moet zijn afgerond. Zoals het er nu uit ziet gaat dat zeer zeker niet gebeuren. Dat is niet erg, maar het project is niet echt meer een project maar een traject. En het einde is nog niet in zicht. Aan de andere kant: Ik heb mijn ei erin gelegd. Ik heb dingen gemaakt waarvan ik weet dat ze heel goed toegepast kunnen worden. Het is niet aan mij om dat in gang te zetten.

Sinds begin dit jaar hebben we weer gekozen voor onze “core-business” en dat zijn ontwikkeltrajecten op projectbasis en niet zozeer een eigen product in de markt zetten (lees: MaxCC). MaxCC is zeker nog niet af, maar het draait en is goed te onderhouden. Er komt vanzelf weer een moment om het verder te brengen, maar Arcencus als bedrijf is niet goed in marketing en richt zich nu weer op waar we goed in zijn... ontwikkelen op het Microsoft .NET platform in combinatie met Microsoft SQL Server. Zo’n beetje vanaf het moment dat we dit helder kregen ging alles best snel. We hebben nu meer opdrachten in de pijplijn zitten dan we aan kunnen en zijn dus naarstig op zoek naar ontwikkelaars. Als je iemand kent... daar zou je ons enorm mee helpen.

Zakelijk gezien gaat het dus best goed. En na mijn vakantie liggen er dus nieuwe uitdagingen.

De WII Fit heb ik nog niet zoveel aangezeten, aan de PS3 destemeer. Heerlijk apparaat en ik ben erg blij met onze tv. Super is dat je dus ook op de TV foto’s en dergelijke kunt bekijken die op de vaste PC zijn opgeslagen. Heel strak en mooi zien de foto’s er op de TV uit. Ik moest laatst een recente hoge resolutie foto van mezelf opsturen en merkte dat ik er dus geen één had! Al mijn foto’s gaan over mijn favoriete onderwerp: Leon.

Leon is cool en de laatste tijd eindelijk weinig ziek dankzij het heerlijke weer. Heel snel gaat het nu, hij kraamt er regelmatig zinnen uit van drie woorden: “Mamma eten koken”, “mamma auto rijden”,”pappa open maken”, enz. Hij weet het verschil tussen bloemen en planten, grote en kleine blokken en ga zo maar door. Ook kun je hem dingen zeggen die hij begrijpt, al houdt hij zich overigens heel vaak oost-indisch doof. Als hij geen zin heeft om te slapen moet je hem echt uit gaan leggen waarom hij dus wel moet gaan slapen en het ritueel gaat ongeveer zo: Ik zeg weltrusten en zeg dat ie nu echt moet gaan slapen. Ik ga naar beneden en hij gaat huilen en/of roepen naar “pappa, pappa”. Dan ga ik naar boven, lach hem lief toe maar geef aan dat ik nu echt niet meer terugkom. Dan herhaald het eerdere huilen en/of roepen zich maar is het “mamma, mamma”. Als Cindy dan geweest is gaat ie of slapen of lief praten en zingen in zijn bed. Rond negenen horen we hem dan niet meer. Bij het slapen krijgt hij een speen, maar de laatste tijd geef ik hem dat niet meer en sinds ik heb gezegd dat het slecht is voor zijn tanden vraagt ie er ook niet meer om.

Iedereen vindt zijn kind bijzonder en iedereen vindt dat zijn kind écht bijzonder is. Ik dus ook. Ondanks dat hij zo langzaam in de peuterpubertijd terecht gekomen is (hij zegt regelmatig “Nee!” en na een korte stilte “Niet!”), is hij als een engeltje zo lief en ondeugend en guitig en grappig. Hij heeft meer humor dan ik heb en houdt enorm van gezelligheid. Dan pakt hij knuffelbeesten en speelgoed en zet hij om zich heen en moet ik achter hem gaan zitten zodat hij tegen me aan kan leunen. Hij vind het dus ook echt niet leuk als ik of Cindy boos op hem is, en dat herken ik wel van mezelf vroeger.

Hoewel Cindy het een moeilijke beslissing vind, komt het moment dichterbij waarop we een “zachte” keuze maken of we willen gaan voor een tweede kind. Met zacht bedoel ik dat we met een tweede wellicht wel ons best doen (met oefenen!), maar als het ons niet gegeven is, zullen we dat accepteren. Het lijkt me gewoon leuk als Leon een broer of zus heeft waarmee hij kan samenspannen tegen mij en Cindy. Hij moet lekker kunnen dollen en een kleinere broer of zus om te trashen is gewoon gezond voor je ontwikkeling .

Een trend die we de laatste tijd al ingezet hebben, is dat we de wens hebben zuiniger te leven. Wens zeg ik met nadruk, omdat we niets geks doen, maar nog steeds teveel geld uitgeven. Een paar van de acties die we ondernemen zijn: XS4ALL eruit (XS4All is een rukbedrijf wat voortleeft op hun oude reputatie), volgend jaar een kleinere zuinigere auto. Energie bezuinigende maatregelen in het huis, opzeggen van zinloze abbonementen, en last but not least: Boodschappen. We kopen veel bij AH maar dat kost veel te veel geld. We kopen bij de AH omdat die nu eenmaal het dichtst bij huis is en hoewel ik geloof dat je bij AH goedkoop je boodschappen *kunt* doen, ben je gewoon duur uit. Dat ligt hem in wijntjes (2 euro is goedkope wijn, maar vaak pak je die toch van tussen de 3 en 4 euro). Je hebt olijven, maar je pakt toch de duurdere. Je koopt bepaalde luxe artikelen (zongedroogde tomaatjes) en die zijn ineens 3 euro per potje. Het gaat nergens over.

Ik voorzie de komende jaren een energie-crisis. Benzine wordt onacceptabel duur, een Eneco ben ik ook elk jaar weer meer geld kwijt en door de opkomende “nieuwe werelden” zal er een enorme schaarste ontstaan. In het verlengde hiervan erger ik me dood aan de regering. Om prive een liter benzine te kopen voor mijn motor betaal ik 70% belasting. (52% van mijn bruto salaris en van die 48% die ik overhoud betaal ik wederom 63% belasting). Van elke verdiende euro (in de hoogste schaal) betaal ik 52% belasting en van die 48% die ik netto overhoud betaal ik zowieso al 19% belasting aan BTW over alles wat ik koop. Hier kan ik me elke keer als ik eraan denk weer boos over maken. Ik wil niet vluchten voor mijn geld, maar ik vind dit echt slecht.

Henri

~~~~
There's no place like 127.0.0.1
  Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To: