4xs Forum
4xs Forum
Home | Profile | Active Topics | Members | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

All Forums
 Algemeen 4xs
 Leon
 20 Oktober 2008: Stoppen met de Speen
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Topic  

Henri
Administrator

Netherlands
915 Posts

Posted - 20 Oct 2008 :  20:11:05  Show Profile  Visit Henri's Homepage  Reply with Quote
Ik heb weinig foto’s gemaakt en weinig geschreven over Leon, dus hier een update. De speen is iets waar we al een tijdje mee zitten. Leon slaapt ’s nachts met een speen en is er erg aan gehecht. Maar zijn tanden gaan al licht naar voren staan, en toen Mika het nog over een licht spraakgebrek had bij Stefan, hebben we besloten direct te stoppen. Leon was die dag bij Oma geweest en in de avond toen hij op zijn “Peen” vroeg heb ik hem verteld dat we die bij Oma zijn vergeten… En hij accepteerde dat (Leon is nu 2 jaar en 3 maanden)! Het slaapt er naar mijn mening wel iets onrustiger door, maar geen drama’s die ik verwacht had. Sinds een paar weken slaapt hij ook niet meer in de slaapzak maar onder de dekens en dat heeft ook de nodige nachtrust gekocht om het er door te krijgen. Als ruilmiddel wilde hij gisteren wel de slaapzak terug. Toen zei ik dat slaapzakken voor baby’s waren en vroeg ik hem of hij een baby was. Toen zei hij: “Neeeeeee, Leon is een Peuter!”. Erg grappig en betekent dat zijn spraakvermogen en het relaties leggen tussen woorden en het gebruik enorm gegroeid is.

Gisteren was ik ook heel blij met Leon. We waren bij Zia, Ninja, Eliza en de baby Quinten op bezoek. Eliza is negen maanden ouder dan Leon en in het begin moest hij weinig van haar hebben. Na een tijdje hadden ze elkaar gevonden en gingen ze samen spelen! Hand in hand rennen en zich laten vallen aan het eind. Heerlijk om dat te zien, en hoewel ik Leon een sociaal ventje vind, was dat voornamelijk met volwassenen. Leon is echt mijn held, en natuurlijk is het vermoeiend (nog veel onrustige nachten en hij wordt toch wel vaak wakker in de nacht), maar hij is bijzonder gezellig, lief en leergierig. Door de dingen die hij zegt merk je dat hij een goed besef heeft van alles wat wij vertellen. Ook grappig is dat hij hardop denkt. Dan heeft hij een plannetje om iets stouts te doen, en is hij verbaasd dat ik hem streng toespreek voordat hij iets gedaan heeft. Hij weet blijkbaar niet dat hij alles van te voren verklapt! Daarnaast doet hij ook actief aan vergelding. Dan mag hij iets aan tafel niet en dan laat hij expres een volle lepel op de grond vallen. Ook weet hij perfect lief te zijn als hij iets gedaan wilt krijgen. Dan zegt hij met zijn meest stralende lach “Koekie?”, en daarmee heeft hij al meer communicatieve vaardigheden dan ik heb (volgens mijn compagnons dan in ieder geval).

Henri

~~~~
There's no place like 127.0.0.1
  Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To: