4xs Forum
4xs Forum
Home | Profile | Active Topics | Members | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

All Forums
 Algemeen 4xs
 Dagboek
 Netwerken, relaties en kinderen
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Topic  

Henri
Administrator

Netherlands
915 Posts

Posted - 16 Nov 2008 :  14:33:41  Show Profile  Visit Henri's Homepage  Reply with Quote
Mijn vrouw klaagt dat mijn dagboek achter loopt. Mijn mond viel open toen ze erover begon, en pas later besefte ik waarom ze het zei. Het is niet omdat we vandaag een jaar getrouwd zijn, of dat de foto’s van Leon achter lopen. Nee, ik heb nog helemaal niet geschreven dat Cindy zwanger is! En dat al bijna vijftien weken. Nu wacht je meestal met zulk nieuws tot na de echo, die hebben we enkele weken geleden gehad en alles ziet er goed uit. We hebben het al aan iedereen verteld, maar dus nog niet op het officiële kanaal: De website! Tot nu toe verloopt de zwangerschap een stuk relaxter dan de eerste keer. Cindy is nauwelijks misselijk geweest en ook de zwangerschapshormonen zijn redelijk in toom gebleven. Daarnaast is ze vrij relaxt en belangrijker nog, ze rookt en drinkt helemaal niet. Niet alleen ben ik daar meer dan blij om, maar het roken deel valt haar een stuk minder zwaar dan de eerste keer en daar ben ik erg dankbaar voor! Nu heeft dat nog een gunstig effect: We houden geld over! En niet zo’n beetje ook. In theorie ging er zo’n 120 euro per maand aan rook op en nog zo’n 80 euro aan wijn en bier (Cindy gaat zeggen dat ik dit niet op moet schrijven ). Maar nu komt het waar de praktijk en theorie niet aansluiten. We houden namelijk meer dan 200 euro over. Persoonlijk denk ik dat het komt dat je bij een wijntje ook meer toastjes, kaasjes en tampanades koopt. 80 Euro aan wijn en bier klinkt misschien wat veel, maar de standaard huiswijn heb je op een gegeven moment ook wel gehad en dan kost een fles tussen de vier en de zes euro.

Dus eigenlijk gaat het privé dus best goed. Zakelijk zou ik eigenlijk niets te klagen moeten hebben, toch doe ik het. Werken valt me de laatste tijd erg zwaar en ik ben ook wat gevoelig voor stress. Aan de ene kant merk ik dat ik wel klaar ben met programmeren. Niet alleen zijn mijn collega’s daar beter in, ik haal er nauwelijks meer voldoening uit. Het bedenken van concepten gaat me beter af en ik zou dus meer leiding willen geven aan een team programmeurs en me meer bezig willen houden met het reilen en zeilen van het bedrijf an sich. Alleen zijn we daar nu nog te klein voor. Commercie heeft nu wel prioriteit gekregen en naast een marketing plan zijn we aan het netwerken. Het leuke daarvan is dat er in ieder geval resultaten uitkomen uit elke inspanning die we doen. Geen concrete opdrachten (die komen nog 100% uit ons directe en indirecte warme netwerk), maar wel contacten die zinvol zijn. Van afstuderende HBO-ers tot en met partner netwerken, vakbroeders en andere netwerken. Netwerken is net als met het vinden van een partner. Het is een kwestie van statistiek. Als je weinig mensen ontmoet is het vinden van de ideale partner een stuk kleiner als dat je actief je kennissenkring vergroot. Zo is het ook met commercie, en langzaamaan krijg ik de smaak te pakken. Het is wel een vorm van investeren. Het kost (factuurabele) tijd en levert zeker niet direct iets op. We voel ik een groei en ook een drive om me er echt in de commercie te verdiepen. Zo krijg ik regelmatig inzichten die ik eerder niet had. Bijvoorbeeld ook hoe kansloos een product is als je geen podium of marketing budget hebt. Zelfs een briljant idee is zeker geen sleutel tot succes. Het is slechts een handvat. Nu lees ik ook een boek van Eckart Wintzen: Eckart’s Notes. Erg leuk geschreven en met een paar ideeen die ik zeker niet wil vergeten.

Nog een aardige anekdote: Gisteren heb ik met Raymond mijn vloer eruit gesloopt. Donderdag wordt de nieuwe vloer gelegd… althans, dat dacht ik. Onderweg werd ik gebeld door Frank die het gaat doen en hebben we een datum afgesproken. Cindy vroeg nog of ik heel zeker wist dat de datum de datum was en ik zei ja. Toch werd ik gisterochtend wakker en wist zeker dat het niet klopte en het pas een week later gaat gebeuren. Hoe kan dit? Dat je iets zeker weet en dat je er ineens achter komt dat je je vergist. Niet alleen erg dom, maar het verbaasd me zo hoe dit op deze manier gaat. Cindy heeft het ook vaak over het onbewuste. Gisteren deed Peggy een “test” bij Cindy om te kijken of het een jongetje of een meisje wordt. Cindy heeft altijd geloofd dat ze twee jongentjes zou krijgen. Ik denk dat het een meisje wordt en Cindy denkt dat nu (onder andere door de test van Peggy) ook. Toen kwamen we op een interessante discussie. Hoeveel weet je onderbewuste? En geef je met ouderschap ook een stukje kennis en gedachten door? Dus dat herinneringen ook op een bepaalde manier in je genen wordt vastgelegd die je doorgeeft. Over dat stukje onderbewust zijn: Ik denk dat een vrouw het niet kan weten of ze een jongen of meisje krijgt bij haar eerste zwangerschap. Ze kent het verschil niet en hoe moet je onderbewuste het dan weten? Bij een tweede kind kan ik me wel voorstellen dat er “iets” anders is dan de eerste en dat je dan een meisje krijgt als je eerst een jongen hebt gehad en visa versa. Geloven in een specifieke religie doen we allebei niet, toch geloven we wel dat bijvoorbeeld het onderbewuste meer is dan dat je gewoon kunt zien.

Anyway, Cindy moet achter de computer en ik ga op Save drukken….

Henri

~~~~
There's no place like 127.0.0.1

CasaSpider
Nieuw forum-lid

Netherlands
13 Posts

Posted - 17 Nov 2008 :  11:15:30  Show Profile  Visit CasaSpider's Homepage  Reply with Quote
Ik vond het ook tijd worden voor een nieuw verhaal, het is meer dan een maand geleden!
Henri & Cindy, gefeliciteerd met jullie 1-jarig huwelijk en zo mogelijk nog meer met Cindy's zwangerschap!
Er zijn vele theorieen over jongetjes en meisjes, puntige buiken of juist ronde maar het blijft (tot de finale echo) een verrassing.
Over je statistieken... ik herinner me nog dat ik mijn eerste twee LP's kocht (Genesis en Santana). Toen had ik veel minder moeite met kiezen dan later met meer dan 300 LP's. Gek he... ;-)

CasaSpider, El Hombre de tu Vida...
Go to Top of Page

Henri
Administrator

Netherlands
915 Posts

Posted - 17 Nov 2008 :  11:41:46  Show Profile  Visit Henri's Homepage  Reply with Quote
Hey Casa, thx voor je post!

Maarre, je vergelijking is van dubieuze kwaliteit.... Jij kiest de LP, de LP zelf heeft geen keuze (hoewel er ook wel weer stromingen zijn die dat betwisten, haha).. Met relaties ligt dat anders en is er toch van twee kanten "de" commitment nodig. Een ander ding is: De LP heeft er geen problemen als je er meerder LP's op nahoudt

De "geslachts-test" ging wat verder dan de "meisjes nemen de schoonheid van hun moeder weg". Het is gebaseerd op het principe dat de vrouw het onderbewust weet of het een jongetje of een meisje is, en daar de juiste vragen te stellen en de reactie te "meten" weet je dan wat het wordt. Ik geloof er niet in, maar het was wat origineler dan de standaard bakerpraatjes.

Keuzestress is overigens wel een reeel iets... Soms moet ik wat pakken en heb ik geen idee welke ik nu moet kiezen omdat er twintig keuzes zijn van 1 ding. Maar wat muziek betreft. Ik haal alles binnen, luister ernaar en koop wat ik echt de moeite waard vind. Wellicht leuke site om een keer te kijken: www.sellaband.com concept vind ik heel sterk, alleen het resultaat valt vaak wat tegen.

Henri

~~~~
There's no place like 127.0.0.1
Go to Top of Page
  Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To: