4xs Forum
4xs Forum
Home | Profile | Active Topics | Members | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

All Forums
 Speciaal
 Peru
 Bolivia
 Forum Locked
 Printer Friendly
Author Topic  

Henri
Administrator

Netherlands
915 Posts

Posted - 06 Oct 2001 :  22:01:22  Show Profile  Visit Henri's Homepage
Hola Amigos,

We zijn vanochtend in Bolivia aangekomen. Copa Cabana heet het plaatsje aan het Titicaca meer. Het hoogste gelegen berg meer in de wereld waarop genavigeerd moet worden. Het ligt op ruim 4000 meter hoogte. In de lonely planet staat dat het hier een beetje in december en januari regent, maar wij weten beter. Het regende pijpenstelen met af en toe natte sneeuw. Een deel van de weg was onbereikbaar geworden en we moesten dus door het land ploegen met de bus. Dat ging net goed. Copa is een beetje een hippy dorpje waar blanken spulletjes op een kleedje aan Bolivianen verkopen. De omgekeerde wereld dus. Bij een bar die Sol y Luna heet kwamen we er snel achter dat deze gerunt wordt door een Nederlander (ook hippy). We hebben dus naar ´De Dijk´ geluisterd, maar meteen ook wat info opgedaan wat we allemaal bij La Paz kunnen doen.

Morgen gaan we een hike doen op Isla de Sol, en de dag daarna door naar La Paz.

Ron, een nederlander met een digitale camera heeft wat foto´s op CD gezet, en deze heb ik naar mijn site gemailed. Ik moet nog wat uitzoeken en sorteren, maar als de foto´s kloppen, dan zal ik ze er meteen (begeleid met een verhaal) plaatsen.

Typisch aan Peru is het maken van afspraken. Dit is een vak apart en al zweert een Peruaan erbij dat alles geregeld is, niets is minder waar. Ook op de Inca trail hebben we naar een kok en een gids moeten zoeken in de diverse dorpjes die naar het begin van de trail leidde.

Maar ook het boeken van een bus is zo gedaan, alleen moet je er zelf achteraan lopen om te zorgen dat je ook werkelijk vertrekt. ´Je wordt opgehaald´ krijg je dikwijls te horen. Gelukkig gingen we er vanaochtend weer zelf achteraan, anders hadden we nu nog in Puno staan wachten :-)

Mijn internet tijd is om, morgen meer..

Henri

Topic  
 Forum Locked
 Printer Friendly
Jump To: