4xs Forum
4xs Forum
Home | Profile | Active Topics | Members | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

All Forums
 Algemeen 4xs
 Evelien
 De eerste dagen
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Topic  

Henri
Administrator

Netherlands
915 Posts

Posted - 10 Jun 2009 :  16:41:08  Show Profile  Visit Henri's Homepage  Reply with Quote
Ik werk weer een paar uurtjes per dag, maar wil ik opschrijven wat ik allemaal mee maak.

Evelien doet het heel erg goed. Haar tere huidje begint nu wel een beetje minder rood te worden en ze drinkt en slaapt goed. Maar wat een passie heeft die kleine meid! Als ze wakker wordt en ze heeft trekjes dan laat ze het weten. Als ik dan een fles klaar heb en ze weet dat die eraan komt dan knijpt ze heel hard in mijn vinger en trekt de fles bijna naar haar mond. Pas als de speen van de fles goed en wel in haar mond zit ontspant ze zich. Die felheid is echt bijzonder! Ze morst bijna geen druppel en ze is tevreden als de fles op is. Daarna gaat ze weer lief slapen. Ze is wel van de klok, want langer dan drie uur laat ze echt nog niet op haar wachten. Het moeilijkste moment vind ik nog in de ochtend het opstaan. In de nacht eruit doet me niet zoveel in de nacht zelf, maar in de ochtend voel ik me toch wel heel erg moe. De eerste dagen had ik een knoop in mijn buik en voelde ik de gevoelens die ik ook de eerst keer had met Leon. Geen trek in eten en bang om het niet goed te doen. Maar zoals alles sneller went met een tweede, is dit gevoel verdwenen en voel ik me erg gelukkig en dankbaar. Dankbaar omdat Leon zo lief is; gisteren riep hij spontaan “De baby is leuk!”, dankbaar omdat ze het zo goed doet, dankbaar dat de kraamzorg (Gerrie) zo goed voor ons is, dankbaar omdat mijn moeder en schoonmoeder goed voor ons zijn, en dat Cindy gezond is (op de voorspelbare klachten na dan). We zijn gewoon een gezin met twee kinderen en het begint langzaamaan vertrouwd te worden.

De eerste week kun je nog weinig zeggen over wat voor baby Evelien is. Ze lijkt heel gemakkelijk alleen strookt dat niet met die felheid en passie die ze af en toe laat zien. Toch denk ik dat het al heel erg uitmaakt dat we al wat ervaring hebben opgedaan. Heel bizar is dat je het ene uur een piepklein luiertje verschoont en daarna Leon onderhanden neemt. Dat lijkt dan wel een reus! En zo voelt het ook als ik hem optil. Leon heeft ook weer een hele ontwikkeling doorgemaakt want hij praat veel wijzer, en kan ook in de avond in bed nog even nadenken over de dag. Ik was met Evelien aan het stoeien nadat ik Leon op bed had gelegd en na een half uurtje keek ik of hij sliep. Dat was niet zo. Hij lag met zijn hoofd op zijn bal als kussen naar buiten te staren. We doen zijn rolgordijn niet helemaal meer dicht zodat hij naar buiten kan kijken. Sinds hij dat kan horen we hem in de nacht niet meer, en nu liep hij dus een beetje te dagdromen.. Heel lief!

Met Cindy gaat het ook goed. Ze heeft nog wel last van de typische kwaaltjes zoals stuwing in haar borsten, maar is verder uiterst relaxed. Ze beweegt weer iets te veel, maar dat is denk ik ook wel logisch omdat ik nu aan het werk ben.

Evelien heeft mooie donkere haren en hoewel ze nu wat meer haar ogen open heeft kan ik niet goed zeggen welke kleur haar ogen nu hebben. Niet zo licht als Leon in ieder geval en daarmee ziet ze er dus toch heel anders uit. Marja vind dat ze op Cindy van vroeger lijkt, en ik kan daar wel in komen. Ik ben in ieder geval benieuwd naar de komende maanden en heb er gewoon zin in. Het voelt goed en ik voel me er erg dankbaar over. Nu wil ik niet al teveel schrijven vanuit mijn perspectief, dit is niet mijn dagboek, aan de ander kant weet ik ook niet hoe ik het anders zou moeten doen. Ik zal in ieder geval veel foto’s plaatsen en vertellen wat we daar meemaken. Leon heeft gisteren geholpen Evelien in bad te doen en daar zijn al leuke foto’s van.

Henri
Administrator

Netherlands
915 Posts

Posted - 10 Jun 2009 :  16:42:55  Show Profile  Visit Henri's Homepage  Reply with Quote
__
Go to Top of Page
  Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To: