4xs Forum
4xs Forum
Home | Profile | Active Topics | Members | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

All Forums
 Speciaal
 Peru
 Back en klaar voor ´The Dead Road´
 Forum Locked
 Printer Friendly
Author Topic  

Henri
Administrator

Netherlands
915 Posts

Posted - 15 Oct 2001 :  17:00:57  Show Profile  Visit Henri's Homepage
We hebben net een busreis van 14 uur achter de rug, de anderen zijn douchen en ik doe dat zo, maar ik moest na 5 dagen ff mijn mail checken om te kijken wat Malinka geschreven heeft. Voordat ik ga douchen zal ik ff bellen schatje!!

Thx Diana dat je het forum ook gevonden hebt, en je hebt geen idee hoe lekker het is om naar een gespreid bedje te gaan. Zeker na deze dagen van matrassen die naast dat ze maar 1 meter 50 zijn, doorzakken, stinken, kraken en koud zijn.

We kunnen nu in ieder geval zeggen dat we een redelijk stuk Bolivia hebben gezien. Bolivia is het armste land van zuid amerika en de mensen zijn ook schuwer als in Peru.

Na een busreis van 3 uur en een treinreis van zes en half uur kwamen we aan op Uyuni. Een gat in de middel of nowhere aan het begin van de zuidvlaktes. Het was de bedoeling dat we vier dagen met Jeeps door de wildernis zouden trekken en dat was geen woord teveel. Op de 1e en laaste dag een dorp aangedaan met een paar huizen 1 winkel en geen stroom, maar verders niet 1 huis gezien. Prachtige lanschappen, zoutvlaktes, rode meren, groene meren, flamingo´s, vulkanen, besneeuwde toppen, geisers, natuurlijke warmwater bronnen (een warm bad in het begin van een meertje terwijl er vijftien meter verderop 2 centimeter ijs is.

Het was in ieder geval de tocht waard en ik alleen al heb meer dan 50 foto´s gemaakt. Af en toe kwamen we bij rotspartijen en heb ik en marc in de vrije natuur geklommen. Zo gaaf dat Mika nu wel heeeeeeel jaloers is als ie de foto´s ziet. Wel een tikkie gevaarlijk. Naar boven is namelijk een stuk makkelijker dan naar beneden. Scheet bijna in mijn broek, was tikkeltje link.

De laatste dag een nachtbus genomen die veertien uur dezelfde weg volgt als dat je normaal met de Jeep doet. Veel hossen dus. Maar ik kwam op het lumineuse idee om twee stoelen in de bus te kopen en heb nog best lekker geslapen.

Nu is het ff de was doen en wat dingen kopen in La Paz. Morgen vroeg gaan we mountainbiken, we hebben andere gehoord en de reputatie van de weg ´The Dead Road´is geen Mythe. Er overlijden zo`n 7 touristen per jaar. Het is een stijle weg maar ook het vrachtverkeer overrijd. We hebben de duurste organisatie genomen die veiligheid WEL als belangrijk ziet, dus het zal wel goed komen.

De laatste week is in ieder geval niet tegen gevallen en als we het mogen geloven krijgen we het mooiste morgen!!

Later op de dag misschien meer, eerst ff Malinka bellen (prioriteiten stellen),

Henri

PS Hier is nog een fotootje van paardrijden in Cusco....

Van L naar R : Henri, Willem, Melanie, Hugo, Ron.... (voordat we de cowboy hoeden hebben gekocht)

en nadat we de hoeden hebben gekocht...

Henri
Administrator

Netherlands
915 Posts

Posted - 16 Oct 2001 :  00:19:05  Show Profile  Visit Henri's Homepage
Okee, terugvlucht nr is IB3250 en we komen aan op 18:45.

Het was mijn bedoeling om nog wat plaatjes en verhaaltjes neer te zetten, maar dat gaat niet lukken.

Alswetreugzijnzullenwe alle viernog een eindverhaal schrijven,en natuurlijk met de foto´s. Dan kunnen jullie ook de chica´s zien van Jeroen, Wilco en Marc.

Thx for reading en tot snel!!!!

Henri
Go to Top of Page
  Topic  
 Forum Locked
 Printer Friendly
Jump To: