4xs Forum
4xs Forum
Home | Profile | Active Topics | Members | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

All Forums
 Algemeen 4xs
 Dagboek
 Kaizen
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Topic  

Henri
Administrator

Netherlands
915 Posts

Posted - 25 Jan 2012 :  10:57:39  Show Profile  Visit Henri's Homepage  Reply with Quote
Er gebeurt zoveel dat ik mijn dagboek wat verwaarloos. Tijd voor een update. Ik wil beginnen met wat reflectie. Gisteren heb ik met mijn buurman PJ 10 KM gelopen in 57 minuten. In Maart doen Cindy en ik de City-Pier-City tien kilometer loop (Dunea loop). Hardlopen doe ik sinds begin December 2011 en dan twee keer in de week. Gisteren liep ik voor het eerst de tien kilometer. PJ is wat sneller dan ik normaal ben, dus ik moest even mijn best doen, maar dat viel me niet eens zwaar. Het lopen is onderdeel van mijn plan om de komende 40 jaar goed in mijn vel te kunnen zitten. Ik word ouder, en met ouder worden komen de gebreken. Roken, drinken en teveel eten wraken zich als je ouder wordt. Nu rook ik al tien jaar niet meer, maar ik heb wel licht overgewicht. Je leven veranderen kun je in hele korte tijd doen, maar vaak is dat niet duurzaam. Het afvallen lukt me al vijftien jaar niet, dus moet ik het anders aanpakken.

Ergens begin Oktober ben ik begonnen om weer zelf brood te smeren en mee naar werk te nemen. Het was op dat mijn enige verandering en na een week of drie is het de standaard geworden. In December ben ik gewoon maar begonnen met rennen, nu is het een gewoonte geworden. Dit zijn voorbeelden van kleine stapjes om een groter doel te bereiken, een stapje per keer. Kaizen heet dat. Ik word er steeds beter in omdat ik nu bevestiging zie dat de aanpak werkt.

Twee weken geleden heb ik twee seminars gegeven voor familie en vrienden. 29 Mensen in totaal. Leuk en leerzaam en veel feedback ontvangen waar ik ook echt iets mee kan. Er zaten ook veel experimentjes in waarvan ik nu weet wat er werkt en wat niet. In Maart wil ik een vervolg geven. Binnenkort ga ik een agenda online zetten met evenementen die ik geef of waarbij ik optreed. Het belangrijkste wat ik geleerd heb is dat ik een groep mensen in ieder geval bij de les kan houden. Nu mijn boodschap verfijnen.

De kindertjes zijn lief. Leon speelt langzaamaan wat vaker bij vriendjes of neemt ze mee naar huis. Evelien is een gewiekst meisje dat heel goed weet hoe dingen werken, ze kan steeds beter praten en heeft net als Leon een mooie manier van het gebruik van woorden. Leon heeft nog wel woede aanvallen en kan wat slecht tegen kritiek. Dat heeft ie niet van een vreemde. Zowel Leon als Evelien zijn rennertjes. Leon houdt dat best lang vol, maar Evelien is gewoon snel voor zo’n klein meisje en wil graag haar grote broer bijbenen.

Gezellig met het gezin zijn heeft wel zijn weerslag op sociale contacten. De tijd is wel weer rijp om weer wat socialer te worden. Maar nu we de verjaardag van Cindy willen plannen merken we weer hoe snel een agenda volloopt. Wat ik zelf lastig vind is de compromis vinden tussen twee kinderen. Je kunt ze niet gemakkelijk allebei blij maken met één activiteit. Ook hebben Cindy en ik de laatste tijd te weinig gedaan om ook samen iets te doen. Ik neem me nu wel voor om dat meer te gaan doen.

Momenteel gaat mijn werk ook weer goed. Door de slechte beurzen was het moeilijk om voldoende werk te hebben, maar nu trekt het toch weer wat aan. Het is wel lekker divers. Oud en nieuwe werk door elkaar. Stapsgewijs (lees: Kaizen) probeer ik natuurlijk het meest werk te doen waar ik nu het liefst mee bezig ben. Praten en schrijven.

Om nog even kort voor later de huidige tijd te omschrijven. Momenteel zijn de hoogtij dagen van social media. Toch merk ik steeds meer een social media moeheid en ik ben benieuwd wat dit de komende jaren gaat doen. Van cloud computing weet iedereen dat dit er echt gaat komen, maar de adoptie verloopt trager dan men aanvankelijk had verwacht. De kredietcrisis uit 2008 is weer terug en er zijn slechte vooruitzichten. Maar ik merk ook een crisismoeheid. Iedereen wil gewoon weer vooruit en ik denk dat dat de drijvende kracht is achter herstel.

Henri

~~~~
Perfection is achieved not when there is nothing more to add, but when there is nothing left to remove.

- Unknown
  Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To: