4xs Forum
4xs Forum
Home | Profile | Active Topics | Members | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

All Forums
 Algemeen 4xs
 Dagboek
 Veranderingen en een zoektocht
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Topic  

Henri
Administrator

Netherlands
915 Posts

Posted - 04 Dec 2001 :  00:39:01  Show Profile  Visit Henri's Homepage  Reply with Quote
Het is maandagavond en eindelijk heb ik me er toe kunnen zetten iets aan het uiterlijk van mijn pagina te doen. Het ziet er nog even niet uit, maar ik hou van online aanpassen, en die om zoiets meteen goed te doen is wat moeilijk. Het leuke ervan is wel dat je geleidelijk aan de veranderingen mee kan maken. Zoals het bouwen van een nieuwbouwhuis.

Malinka heeft me beloofd een handje te helpen. Dat had ik in het nieuws geplaatst, maar uiteindelijk weer weggehaald. Ze helpt liever anoniem mee . Als het er dus echt aardig uit gaat zien weet je hoe het komt. Blijft het primitief... Dan heb ik het zelf gedaan. Veiliger kan het niet, toch?

Anywees, ik heb het druk met werk. Helaas werk ik daardoor vijf dagen in de week, en zoals je in het opinie forum kunt lezen ben ik daar op tegen. Het is even niet anders, en vanaf 1 Januari wordt alles anders... Hoop ik... Nee weet ik. Het zijn immers keuzes en zoals ik me nu serieus op werk stort moet het wel lukken.

Ik heb de 1 vraag topic expres wat langer laten staan. Dit omdat het voor mij een belangrijk stuk is. En er komen meer van dit soort 'belangrijke' stukken. Veranderen is iets waar een enorme inspanning achter zit. Iets waar je dag en nacht mee bezig moet zijn anders wordt het niks en val je terug in routinematige gewoontes. Altans, zo denk ik erover.

Om ook eens op de lange termijn te veranderen (en hier bedoel ik mijn leven mee) ben ik begonnen aan een zoektocht naar het verleden. Waarom ben ik zoals ik nu ben? In het leven gaat alles automatisch maar niets vanzelf. Achter gedrag schuilt een reden. Een veel van mijn gedragingen hebben ook wel iets te maken (thx Hugo for mentioning it) met angst. En over angst praten is eng. Heeeel eng.

Om nou meteen mijn angsten bloot te leggen gaat me wat ver, maar ik wil je wel een tip geven: Het heeft met het verleden te maken.... *Duh!*
Een groter cliche dan dit is er bijna niet, maarja dat komt wellicht omdat er (ook een cliche) een grote kern van waarheid in schijnt te zitten. Waarom ben ik zo bang om te verliezen waar ik van hou? Waarom ga ik liever van mezelf uit in plaats van te vertrouwen in anderen. Ik durf namelijk niet echt te vertrouwen op anderen. Waarschijnlijk omdat ik er dan geen controle op heb. Toch ben ik geen controle freak. Maar blijkbaar wel op dit punt, anders was het me wel wat gemakkelijker af gegaan.

Dus ik ren graag weg als het moeilijk wordt. Bang om gekwetst te worden?? Yep.
Ik ben best wel eens gekwetst in het verleden, maar wie is dat niet?

Heeft het met me vader te maken? Een paar mensen die me goed kennen denken van wel, ik denk zelf van niet. In ieder geval niet bewust. En deze tegenstrijdigheid heeft me nu juist aan het denken gezet. Druk ik mijn gevoelens weg, of onderdruk ik ze? Al doe ik nog zo mijn best om mijn gevoel open te stellen, ik voel geen verwijten, geen verdriet, geen woede, zelfs nauwelijks teleurstelling. Misschien zoek ik niet diep genoeg, het kan net zo goed zijn dat het er gewoon niet is.

Als ik kijk bij anderen dan zie ik wel dat gebeurtenissen in het verleden heel erg bepalend zijn voor je karakter van nu. Gebeurtenissen uit je jeugd hebben veel grotere impact dan gebeurtenissen als je volwassen bent. Net zoals piepkleine onschuldige leugentjes uit mijn jeugd pas heel laat ontmanteld werden en eigenlijk een heel onbehagelijk gevoel geven. Juist omdat ik ze zo heel lang heb geloofd.

Dingen uit het verleden die kwetsend zijn blijven als een litteken levenslang. je kan het verhullen, heel erg je best doen te zorgen dat het lijkt dat ze niet bestaan. Maar als mensen om je heen heel close worden zullen ze het zien, en dat kan veel spanning geven omdat die dingen nooit zullen veranderen. Daar heb je het weer: veranderen. Alles kan je veranderen, maar het kost ongelofelijk veel kracht. Ik schrijf een beetje abstract, maar juist door mijn gedrag weet ik dat mijn 'zieltje' niet litteken vrij is. En ik wil mijn littekens bloot leggen, want pas dan kan ik veranderen. En de sleutel ligt in het verleden.

Ik ben eigenlijk altijd wel gelukkig geweest. Gelukkig maar , toch doe ik niet wat ik voor mijn gevoel zou moeten doen. Ik wil mezelf heel goed leren kennen en daarom ben ik op zoek. Tja, en omdat ik graag heel open wil zijn, schrijf ik het allemaal hier op. je hoeft het niet lezen, maar ik vind het wel een gevoel van voldoening als ik zie dat je het leest. En stap voor stap kom ik er wel uit.

Ik wil schrijven en ook dit is schrijven. Ik hou van bouwen en met mijn site is dat precies wat ik doe.

Mijn ogen worden zwaar, het is tijd om mijn mandje in te gaan. 's Avonds zijn dit soort dingen altijd veel gemakkelijk dan in de ochtend als de zon weer schijnt. Als het buiten licht is, ben ik ook altijd zo nuchter. 's Avonds is er wat meer tijd voor magie, of spoken...

Henri

Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To: